2013. ápr 30.

Tavaszi gyűjtögetés - vaníliás torta ibolyával

írta: Hajós Ágnes
Tavaszi gyűjtögetés - vaníliás torta ibolyával

Barackos túrótorta a tavasz virágával

Az utóbbi időben sütöttem pár tortát, végre kezdem azt érezni, hogy nekem is sikerülhetnek az édességek (régebben mindig elrontottam rajta valamit). Többféle csokitorta után most egy félig-meddig esküvői tortát készítettem.

Történt ugyanis, hogy egy nagyon kedves barátnőm férjhez ment, én készítettem a hidegtálakat a szertartás utáni vendégfogadásra. Viszont nem készült esküvői tortájuk, mivel ez még nem a hivatalos lagzi volt és gyorsan is kellett szervezni. Szóval az én meglepetésem volt nekik ez a torta. Két nappal előtte egy órán keresztül kandíroztam az ibolyákat és burkoltan megérdeklődtem, hogy milyen legyen az ízvilág.

Végül, azt hiszem, büszke lehetek magamra, azt hallottam, hogy nagyon gyorsan elfogyott :)

De van egy másik dolog, amiért most osztom meg ezt a receptet. Az Olajzöld levelek kéken c. blog szerkesztője meghirdetett egy versenyt, ahol a receptben egy általam a természetben gyűjtött és feldolgozott alapanyagot használok fel. Remélem, az ő tetszésüket is elnyerem ezzel a gyönyörűséggel :)

Barackos, túrós, vaníliás torta kandírozott ibolyával

 DSC_2119s

Hozzávalók:

A piskótához:

5 tojás

5 ek cukor

5 ek liszt

Vaj a formához

 

A barackos túrókrémhez:

20 dkg túró

1 üveg (házi) őszibarack-befőtt (vagy 4 db őszibarack meghámozva)

2 dl habtejszín

3 ek porcukor

1 citrom héja

1 csomag zselatin

 

A torta külsejére:

4 dl habtejszín

Fél csomag tortazselé

2 ek porcukor

1 kk vanília aroma

 

A kandírozott ibolyához:

1-2 marék ibolyavirág

1 tojásfehérje

Porcukor

 

Arany- és ezüstszínű szórógyöngy a díszítéshez

 

A tojásfehérjét enyhén felverjük. Az ibolyát a száránál fogva belelógatjuk, majd meghempergetjük az átszitált porcukorban. Tányérra rakjuk, lecsípjük a szárát. 2 nap alatt megszárad szobahőmérsékleten (én a napra is kitettem).

A tojások sárgáját különválasztjuk a fehérjétől.  A fehérjét kemény habbá verjük a cukor felével. A másik felét a tojássárgákkal fehéredésig keverjük. Utána hozzáadjuk a lisztet, ezzel is simára keverjük. Végül beleforgatjuk a fehérjét. Egy 26 cm-es kapcsos tortaforma alját kibéleljük sütőpapírral, az oldalát kivajazzuk. Belesimítjuk a masszát, és 170 fokra előmelegített sütőben 25-30 percig sütjük.

A sütőből kivéve langyosra hűtjük, kivesszük a formából, lehúzzuk a sütőpapírt és rácson kihűtjük.

A krémhez a barackokról kicsit felitatjuk a lét, nagyon apró kockákra vágjuk. A tejszínt keményre verjük a porcukorral, majd belereszeljük a citromhéjat, elkeverjük benne a villával összetört túrót és a barackdarabokat. Ezután hozzáöntjük a fél dl meleg vízben feloldott zselatint. Ha nem lenne elég kenhető, tegyük kicsit hűtőbe, míg elkezd a zselatin miatt összeállni.

Ha a piskóta kihűlt, 3 lapra vágjuk, elosztjuk közéjük a barackos-túrós krémet.

A külső díszítéshez a tejszínhez tesszük a tortazselét, a porcukrot és a vaníliaaromát, majd kemény habot verünk belőle. Csillagcsöves habzsákba tesszük, kidíszítjük vele a tortát. Végül a tetejére rakosgatjuk a kandírozott ibolyákat, közöttük megszórjuk a cukorgyönggyel.

DSC_2118s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

túró citrom tejszín vanília ibolya barack