2013. máj 14.

Bátaszéki rizses hús, a magyaros különlegesség

írta: Hajós Ágnes
Bátaszéki rizses hús, a magyaros különlegesség

A megszokott menzai étel kicsit felturbózva

A gyerekeknek kerestem valami egyszerű, magyaros ételt, amit biztos, hogy megesznek. Gondolom, már nem egyszer említettem, hogy ők még nem nagyon rajonganak a tudományomért, de néha már unom a spagetti, krumplis tészta, rántott hús, stb. készítést.

Persze nem tudtam ragaszkodni az eredeti recepthez, már ha van ilyen :)

Azért a nagy diétámat pillanatokra félretéve én is megkóstoltam, sőt, kicsit többet is.... Nagyon jó! Csak egy kicsit macerásabb, mint az általunk ismert rizses hús, de egészen különleges ízt kapunk, és időben sem túl sok az eltérés. Szerintem mindenképpen próbáljátok ki, a hagyományos ízek kedvelőinek külön ajánlom!

Bátaszéki rizses hús – az én változatom

  DSC_1851s

Hozzávalók 4 főre:

20 dkg marhalábszár

15 dkg csirkecomb-filé

10 dkg füstölt kolozsvári szalonna

1 hagyma

10 dkg gomba

20 dkg rizs

5 dkg juhtúró

3 dl tejföl

1 tojás sárgája

Só, bors

2 ek olaj

 

A szalonnát, a húsokat 2cm-esre kockázzuk, a gombát felszeleteljük, a hagymát apróra vágjuk. Az olajon megpirítjuk a hagymát, rádobjuk a marhahúst. Fedő alatt, alacsony lángon, többször lepirítva puhára pároljuk. Mikor majdnem kész, hozzáadjuk a gombát, csirkehúst. Pár keverés után, amikor a csirke kifehéredik, hozzáöntjük a rizst. Összekeverjük, felöntjük vízzel, hogy bőven ellepje. Fedő alatt a rizst is puhára főzzük, ha esetleg elfogyna a víz, pótoljuk. Közben borsozzuk, belekeverjük a juhtúrót.  Mikor az egész elkészült, átöntjük egy jénaiba. A tejfölt összekeverjük a tojássárgával és egy csipet sóval, a húsos massza tetejére simítjuk. Forró sütőbe toljuk, a tojásos tejföl megszilárdulásáig sütjük.

DSC_1844s

DSC_1852s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

marhahús rizs csirkecomb szalonna juhtúró