2013. jún 02.

Érik a ropogóóóós csereeesznye... pitébe vele!

írta: Hajós Ágnes
Érik a ropogóóóós csereeesznye... pitébe vele!

Egyszerű poharas cseresznyés pite, az abbahagyhatatlan

Nálunk beindult a cseresznyeérés, anyukámék fája roskadozik a szinte fekete, óriási, vastag húsú gyümölcstől. Évek óta nem volt ilyen gyönyörű termés, öröm ránézni a fára. A minap bementem a piacra és szívrohamközeli állapotba kerültem, mikor megláttam a 700 Ft körüli kilónkénti árat. Elhatároztam, hogy amennyit csak lehet, leszedek és mindenféle formában elteszem, meg sütök belőle, amennyit csak tudok (esetleg főzök is).

Első és legegyszerűbb alkotás a cseresznyés pite, amihez egy isteni alaptészta receptet találtam és nem mellesleg nagyon finom.

Kezdjük tehát ezzel a gyümölcsszezont, a többi receptet is nemsoká megosztom veletek, persze, miután kitaláltam :D

Poharas cseresznyés pite

 DSC_2556s

Hozzávalók:

1 pohár (2dl) natúr joghurt

2 pohár cukor

3 pohár liszt

4 tojás

2 kk vaníliaaroma (vagy 1 rúd vanília)

1 cs sütőpor

¾ pohár olaj

 

1 kg cseresznye

5 ek dió

2 kk fahéj

2 ek liszt

2 ek cukor

Kevés vaj és liszt a tepsihez

 

A tojásokat simára keverjük a cukorral, majd a liszttel, végül hozzákeverjük a vaníliaaromát, sütőport, olajat és joghurtot is.

A diót száraz serpenyőben illatosra pirítjuk, majd mozsárban durvára törjük.

A cseresznyét kimagozzuk. Megszórjuk a liszttel és a fahéjjal, óvatosan összekeverjük.

Egy 30x40-es tepsit kivajazunk és kilisztezünk, belesimítjuk a tésztát. Elosztjuk a tetején a cseresznyét, megszórjuk a dióval, majd a cukorral.

160 fokos sütőbe toljuk, kb. 45 perc alatt elkészül, tűpróbával ellenőrizzük.

DSC_2549s

DSC_2553s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

cseresznye olaj joghurt vanília fahéj