2013. jún 06.

A híres indiai vajas csirke

írta: Hajós Ágnes
A híres indiai vajas csirke

A legismertebb indiai étel, ezt szeretni fogod!

Én nagyon szeretem az indiai kaját, mikor Londonban éltem, elég sokat ettem. Persze, gondolom az autentikus receptek nem teljesen olyanok, mint amiket mi itt Európában elő tudunk állítani, de próbálkozni lehet :)

Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy részt vettem több gasztrofesztiválon is, ahol mindenféle fűszerhez hozzájutottam, meg persze ismerősöktől is kaptam. Így amikor a következő receptet készítettem, csak csirkét kellett vennem, a többi hozzávaló volt otthon. Mégis azt javaslom, ha tehetitek, ezeket a fűszereket próbáljátok meg beszerezni (segítek, ha szeretnétek), mert ezt az ételt meg kell kóstolni. Komolyan, nem tudok semmiféle kifogást ellene. Még az extra finnyás Zolikám is megette, én meg rendesen szerelmes lettem.

Szóval, ha valaki kedvet kap indiait enni, vagy főzni, a következő vajas csirkével kezdje. Jó étvágyat!

Indiai vajas csirke

 DSC_2673s

Hozzávalók 4 főre:

4 nagy egész csirkecomb

 

3 dl passzírozott paradicsom

4 csepp édesítő

1 dl zsíros tejszín

8 dkg vaj

2 ek korianderlevél

20 dkg (basmati) rizs

 

A páchoz:

2 dl natúr joghurt

2 gerezd reszelt fokhagyma

Félujjnyi reszelt gyömbér

1/2 teáskanál garam masala

1/4 teáskanál őrölt római kömény

1/2 kávéskanál őrölt szegfűszeg

1/2 kávéskanál őrölt kardamom

1/4 teáskanál őrölt koriander

1/4 teáskanál őrölt fahéj

1/4 teáskanál őrölt kurkuma

1/4 teáskanál őrölt görögszéna

1/2 kávéskanál chili

bors

 

A csirkecombokat lebőrözzük, kicsontozzuk, a húst 5 cm-es darabokra vágjuk. A páchoz valókat összekeverjük, a combdarabokkal alaposan összeforgatva egy éjszakára hűtőbe tesszük.

Másnap teflonserpenyőbe öntjük, alágyújtunk. Közepes lángon addig sütjük időnként megkeverve, míg majdnem az összes nedvesség elpárolog és a pác besűrűsödve körbeveszi a húsdarabokat. Ekkor beleöntjük a paradicsomlét és az édesítőt, ugyanígy addig sütjük időnként átkeverve, míg ebből is elpárolog a nedvesség és jó sűrű szaft marad. Ekkor jöhet hozzá a tejszín, mikor összekeveredett a szafttal, elzárjuk a gázt. Belekeverjük a felkockázott vajat, amíg elolvad, hozzáadjuk a durvára vágott koriandert. Megkóstoljuk, utánasózzuk, főtt rizzsel tálaljuk.

DSC_2678s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

rizs csirkecomb indiai