2013. jún 26.

Tökmagos-rozsos kenyér és egy ellenállhatatlan melegszendvics

írta: Hajós Ágnes
Tökmagos-rozsos kenyér és egy ellenállhatatlan melegszendvics

A kenyérsütés neked is menni fog! És jobb is, mint a bolti...

Nem írtam, de az utóbbi időben kísérleteztem itthon a kenyérsütéssel. Az ok roppant egyszerű volt, egyrészt azt gondoltam, ez nekem is mehet, másrészt elfelejtettem kenyeret venni és lusta voltam megint lemenni a boltba. Tegnap fel is tettem egy képet a legújabb gyönyörűségemről és mivel többeteknek nagyon tetszett, nem is várok vele, megosztom a receptet. Sőt, megosztok egy zárt pirítós, vagyis toast (tószt) receptet is, amihez hasonlót nemrég láttam a főzős csatornán.

Remélem, nektek is tetszik, pont olyan finom volt, amilyennek kinéz :)

Tökmagos-rozsos kenyérke

 DSC_2936s

Hozzávalók:

35 dkg BL80 liszt (kenyérliszt)

15 dkg rozsliszt

2 dkg élesztő

2 dl tej

1 kk cukor

1 kk só

20 g tökmagolaj (Donum Terrae)

2 ek tökmag

1 dl joghurt

+kevés liszt a formához

 

A langyos tejben elkeverjük a cukrot és az elmorzsolt élesztőt. Mikor felfutott, összedagasztjuk a többi hozzávalóval. Langyos helyen, nedves konyharuhával letakarva duplájára kelesztjük. Ekkor ismét átgyúrjuk, egy kb. 10X20 cm-es cipóformát kilisztezünk (ha teflon, akkor nem kell). Ebben ismét megkelesztjük a formára igazított kenyérkét. Tetejét megvágjuk, 170 fokos sütőben aranybarnára sütjük.

DSC_2935s

Toast brie sajttal és szárított sonkával

 DSC_2943s

Hozzávalók 1 szendvicshez:

Két nem túl vastag szelet tökmagos kenyér

5 dkg brie sajt (vagy camembert, de azzal nem teljesen olyan az íze)

3-4 szelet prosciutto vagy angolszalonna

Kevés vaj

2 ek olívaolaj

 

Az olívaolajat serpenyőbe öntjük, felforraljuk. Beletesszük a sonkát és egy szelet kenyeret megvajazva, vajas felével lefelé. Míg a sonka sül, a sajt felét rácsipkedjük a kenyérre, majd rátesszük a sonkát. Erre a sajt másik felét, majd a következő megvajazott kenyeret, vajazott felével felfelé. Lapáttal összenyomjuk az egészet, mikor az alsó réteg sajt megolvad, a lapáttal egy határozott mozdulattal megfordítjuk, azt is kicsit lenyomjuk és az alsó kenyeret is barna ropogósra sütjük. Kettévágva tálaljuk, azonnal fogyasztjuk.

DSC_2945s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

kenyér brie melegszendvics tökmag prosciutto