2013. aug 13.

Ropogós rántott vajtök, kukoricás környezetben

írta: Hajós Ágnes
Ropogós rántott vajtök, kukoricás környezetben

Ha utálod a tökfőzeléket, ez akkor is ízleni fog!

Ez a fogás akkor keletkezett, mikor a piacon nem bírtam ellenállni a szép friss vajtöknek és annak ellenére, hogy a párom nem igazán van oda érte, megvettem. Bár nála ez a viszolygás a menzai tökfőzelék miatt van, bárminek, amiben tök és kapor van, csak némi rábeszélés után fog neki.

Szerintem a rántott dolgokat mindenki szereti (sajnos én is), így ezen a vonalon indultam el. Hogy egy kicsit egészségesebb legyen, sütőben sütöttem meg, zabpelyhes bundában, és a szokásos krumplipüré helyett polentát kínáltam mellé. Mind elfogyott.

Ropogós sült tök sajtos polentával

 DSC_2994s

Hozzávalók 4 főre:

2 kisebb, zsenge tök

30 dkg zabpehely

3 tojás

5 ek kukoricaliszt

Só, bors

Kevés olaj

Fél l tej

10 ek kukoricadara

10 dk reszelt, könnyen olvadó sajt

2 dkg vaj

 

A fél liter tejet fél liter vízzel felforrósítjuk, beleszórjuk a darát, sózzuk, borsozzuk. Kevergetjük, míg besűrűsödik, a lángot elzárva beletesszük a sajtot és a darab vajat, olvadásig keverjük. Kihűtjük.

A tököt kétcentis szeletekre vágjuk, a héját levágjuk, magvait kivágjuk, sózzuk, borsozzuk. A karikákat először kukoricalisztbe, majd felvert tojásba mártjuk, végül jól rányomkodjuk a zabpelyhet. Sütőpapíros tepsibe fektetjük, tetejüket megspricceljük vagy vékonyan megkenjük olajjal. 30 percre 180 fokos sütőbe toljuk, félidőben megfordítjuk, kissé megspricceljük ismét az olajjal.

A polentát két kanállal megformázzuk, a sült tökkel kínáljuk.

DSC_2996

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

sajt polenta zabpehely kukoricadara vajtök