2013. sze 17.

Csirkemell és rizs - félre az unalmas ételekkel!

írta: Hajós Ágnes
Csirkemell és rizs - félre az unalmas ételekkel!

Szemrevaló mellek zöld-fehér környezetben :)

Történt egyszer, hogy nem értem rá vásárolni, páromat küldtem el. Mondtam, hogy vegyen valami csirkét, aztán majd összeütök belőle valamit. Igazából tele volt a hűtő mindennel, csak hús nem volt, így gondoltam, akármi jöhet, alkothatok. Beállított az én drágám egy csontos csirkemellel, amiről be kell valljam, sose vettem. Nem tartom praktikusnak, a mellet száraznak tartom, ha mégis veszek, akkor meg a csontra nincs szükség. De mindegy, most ez volt ákciós, rajtam meg nehogy már kifogjon!

Valamelyik csatornán láttam egy műsort, amiben az aktuális sztárszakács olyan csirkemellet készített, aminek a bőre alá betömködött egy csomó fűszervajat. Most ez ugrott be, az ötletet alapul véve pedig kisütöttem a következőt:

Zöldfűszeres vajas csirkemell és rizs avokádóval

DSC_3318s
 

Hozzávalók 4 főre:

2 nagyméretű csontos, bőrös csirkemell

15 dkg vaj

Összesen 2 marék friss fűszernövény (bazsalikom, rozmaring, kakukkfű, borsikafű, stb.)

Só, bors

2 gerezd fokhagyma

15 dkg rizs

2 ek olaj

2 érett avokádó

 

A vajat hagyjuk szobahőmérsékletűre melegedni, hozzákeverjük az apróra vágott fűszernövényeket, átnyomott fokhagymát, megsózzuk, borsozzuk. Az egészet 3 részre osztjuk. A csirkemellek minden oldalát sózzuk, borsozzuk, bőrük alatt egy-egy adag fűszeres vajat eloszlatunk. Egy kiolajozott tepsire ültetjük, 180 fokos sütőben 45-60 perc alatt megsütjük (sütőfüggő).

Közben a rizst megfőzzük, a maradék fűszeres vajat összekeverjük vele.

Tálaláskor húst tálra ültetjük, a rizzsel körítjük, az avokádót rácikkezzük.

DSC_3320s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

rizs csirkemell vaj avokádó