2013. okt 12.

Húsos pite csirkével, batátával

írta: Hajós Ágnes
Húsos pite csirkével, batátával

Az angol klasszikus az én kedvenceimmel

Az angolok egyik nemzeti eledele a shepherd's pie, vagyis pásztorpite. A lényege, hogy egy tál aljára marhahúsos ragu kerül, rá krumplipüré, majd sütőben összesütik. Nagyon finom, mikor Angliában éltem, többször is ettem, a halas változat volt a kedvencem.

Nemrég a főzős csatornán volt egy műsor, ahol különböző angol háziasszonyok mutatták meg a saját változatukat valami tradicionális ételre. Ekkor láttam, ahogy valaki egy kicsit megvariált pásztorpitét készít, zöldborsóval, krémesen. Eszembe jutottak a rég nem érzett ízek... Természetesen nem sikerült követnem a receptet, de annyira megkívántam ezt a krémes-húsos egytálételt, hogy azonnal elkészítettem a saját csirkés-édesburgonyás változatomat. Jó étvágyat hozzá nektek is!

Csirkés pite édesburgonyával

 DSC_2564s1

Hozzávalók 4 főre:

5 egész csirkecomb

1 adag sültcsirke-fűszer

 

6 édesburgonya

1,5 dl tejszín

5 dkg vaj

Só, bors

 

2 cső kukorica levágott szemei

20 dkg zöldborsó

1 nagy hagyma

5 dkg vaj

Kb. 2 dl tej

2 ek liszt

Só, bors

 

A csirkét bedörzsöljük a fűszersóval és 190 fokon 45-50 perc alatt megsütjük. Kihűtjük, letépkedjük a húst a csontról (én a bőrt félretettem).

Az édesburgonyát meghámozzuk, felkockázzuk, megfőzzük. Tejszínnel, vajjal, sóval, borssal krumplipürét készítünk.

A hagymát akkora kockákra vágjuk, mint a kukorica és a borsó. A vajat felolvasztjuk, rádobjuk a zöldségeket. Addig pirítjuk, míg a hagyma kicsit megfonnyad, rászórjuk a lisztet és összekeverjük. Felöntjük a tejjel, akkor jó a tej mennyisége, ha krémesre besűrűsödik. Közben sózzuk, borsozzuk.

200 fokosra előmelegítjük a sütőt. Egy jénai aljára tesszük a húsdarabokat, rá a zöldséges masszát, végül befedjük az édesburgonya-pürével, eloszlatjuk, esetleg villával kidíszítjük.

Kb. fél óra kell neki a sütőben, míg a püré itt-ott megbarnul, tálalhatjuk is.

DSC_2560s1

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

csirkecomb zöldborsó kukorica édesburgonya batáta