2013. okt 17.

Őszi süti csokival, szőlőlekvárral

írta: Hajós Ágnes
Őszi süti csokival, szőlőlekvárral

Diós-habos sütemény az ősz jegyében

Blogom indításakor nem büszkélkedhettem semmiféle sütőtudománnyal. De tényleg, annyira féltem, hogy elrontok valamit, hogy sikerült is elrontani. Túl is tettem magam ezen a dolgon, gondoltam, azért vannak a cukrászdák, hogy ott vegyük az édességet.

Annak idején a palacsintával voltam így. Annyira féltem, hogy odaégetem, hogy alacsony lángon próbáltam sütni, persze, hogy nem sikerült. Aztán egy ismerős helyretett, mondván, nehogy már egy anyuka ne tudjon palacsintát sütni! Összeszedtem magam, ma már kettő, sőt néha három serpenyővel sütöm egyszerre.

Így voltam a süteményekkel is. Gyakoroltam, teljesen betartottam a recepteket (néha nem kellett volna), és végre eljutottam oda, hogy amit én találok ki, nemcsak finom, hanem szép is. Persze a cél, hogy el is ismerjék, de én megelégszem egyelőre a családom csodálatával, meg az örömmel, hogy az utolsó darabig elfogy :)

A következő sütihez az ötletet az adta, hogy megtaláltam itthon egy kis üveggel a tavaly eltett szőlőlekvárból (nemsoká megint teszek el, meg fogom osztani a receptet is) és hozzákóstoltam a nemrég kapott diókrémet. Örök szerelem lett, mondhatom. Adtam hozzá egy kis körtét, meg csokis-vajas piskótát, íme az eredmény:

Csokoládés-habos szelet az ősz gyümölcseivel

 DSC_3952s

Hozzávalók:

5 tojás

5 ek cukor

5 ek liszt

5 dkg étcsokoládé

5 dkg vaj

Vaj+kevés liszt a tepsihez

 

5 ek szőlő- (esetleg szilva) lekvár

5 ek diókrém

2 körte

 

1,5 dl habtejszín

Fél zacskó habfixáló

15 dkg mascarpone

Ízlés szerint porcukor

 

Cukorgyöngy a díszítéshez

 

A tojásokat szétválasztjuk. A sárgákat fehéredésig keverjük a cukorral, majd fokozatosan hozzákeverjük a lisztet. A fehérjéket is kemény habbá verjük (tiszta habverővel), óvatosan, kanállal a sárgájához keverjük. A csokit a vajjal összemelegítjük (Egy tálba tesszük mindkettőt fél percre a mikróba, kivéve addig kevergetjük, míg homogén lesz. Ne forrósítsuk!), ezt is a tésztához keverjük. Egy 20x30-as tepsit kivajazunk, lisztezünk, elegyengetjük benne a masszát. 170 fokos sütőben megsütjük. Kivesszük, ha langyos, kiemeljük a tepsiből és teljesen lehűtjük.

A rövidebb oldal mentén félbevágjuk. Az egyik felét megkenjük a lekvárral, másik felét a diókrémmel. A körtéket félbevágjuk, magházukat kiemeljük, hajszálvékony szeletekre vágjuk. Kirakjuk a lekváros felét a körteszeletekkel, majd óvatosan ráborítjuk a diókrémes felet. 1 órára, folpackkal letakarva hűtőbe tesszük, ennyi idő alatt beszívódnak a krémek, összeragad a süti két fele.

Közben keményre verjük a tejszín (az elején hozzáadjuk a habfixálót), majd a mascarpone-val is összekeverjük. Ízlés szerinti mennyiségű porcukrot is keverünk hozzá.

Kivesszük a hűtőből a csokis sütit, szeletekre vágjuk. A mascarpone-krémet habzsákba töltjük, megdíszítjük vele a szeletek tetejét, végül megszórjuk a cukorgyönggyel.

DSC_3945s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

dió csokoládé csoki mascarpone szőlőlekvár diókrém