2013. nov 17.

Soma tortája körtével és bizarr végeredménnyel

írta: Hajós Ágnes
Soma tortája körtével és bizarr végeredménnyel

Körtés-habos csokitorta és az első (szörnyű) formatorta próbálkozásom

Nemrég kisebbik fim is belépett a háromévesek korába. Neki is ugrottam tortát sütni, természetesen csokinak mindenképpen kellett benne szerepelni. Mellé valami gyümölcsös habot képzeltem el, körte volt otthon. Mivel újabban Elmo a kedvenc, megpróbálkoztam ilyenre formázni a tortát (elég viccesre sikerült, bár a horrorisztikus jobb szó...).

Viszont mielőtt bevontam volna pirossal, meg szemet-szájat próbáltam volna készíteni, rájöttem, hogy ezek nélkül sokkal szebb, mutatósabb sütemény lenne. Így megdíszítettem és megmutatom. Szerintem nagyon egyszerű és mutatós. Kicsi tortaformában készült, ha nagy társaságnak szeretnétek készíteni, meg kell duplázni az adagokat.

(Persze a végén megmutatom, milyen Elmo lett belőle, de csak kis képben. Kéretik nem hangosan röhögni.)

 

Csokis-körtés torta

 DSC_4348s

Hozzávalók egy 20 cm-es tortaformához: 4 db tojás 4 ek liszt 4 ek cukor 3 ek kakaópor   5 db körte 2 dl habtejszín Fél csomag habfixáló 3 ek cukor 2 ek vaj  

A tojásokat szétválasztjuk. A sárgákat fehéredésig keverjük a cukorral, majd kanalanként hozzákeverjük a lisztet, majd a kakaóport. A fehérjéket kemény habbá verjük, ezt is a masszához forgatjuk. A tortaforma alját sütőpapírral kibéleljük, oldalát kivajazzuk, beleöntjük a masszát. Elegyengetjük, 170 fokos sütőben kb. fél órát sütjük.

Kivéve rácson kihűtjük.

Közben 4 körtét meghámozzuk, magházukat kiszedjük. Másfél centisre kockázzuk. A cukrot és a vajat serpenyőben megolvasztjuk, mikor folyik, beleöntjük a körtekockákat. Addig főzzük, míg majdnem teljesen puha lesz, átöntjük egy tálba, kihűtjük. A tejszínt habbá verjük, hozzáadjuk a habfixálót is. A kihűlt vajas-cukrot körtével óvatosan összekeverjük.

A tortát keresztben három részre vágjuk, 3 ek-nyi kivételével elosztjuk köztük a krémet. A maradékot a torta tetejére halmozzuk. Az ötödik körtét vékony szeletekre vágjuk, a krémbe nyomkodva kidíszítjük vele a torta tetejét.

DSC_4352s

És íme, első formatortám piros és fehér fondant-tal és folyékony csokival díszítve: Elmo

DSC_4357s

Aha, szerintem is gáz :D

Azt hittem, megijednek tőle, de a gyerekeknek tetszett...

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

körte torta kakaó Elmo