2013. nov 22.

Gyors ebéd a hűtőből

írta: Hajós Ágnes
Gyors ebéd a hűtőből

Tészta tojással és egy kis különlegességgel

Irigykedve nézem Nigella konyháját. A legutolsó sorozatában több olyan ételt is készített, amit a hűtőben és a kamrában található maradékokból készített. Persze nála olyan dolgokból voltak a "maradékok", amik nálunk csak ünnepi alkalmakkor és nagyon ritkán készül, maradék meg egy morzsa sem marad.

Valamelyik nap én voltam rákényszerülve, hogy rohanvást készítsek ebédet és komolyan mondom, hogy kivételesen ötletem sem volt. Benéztem én is a hűtőbe, meg a "szárazáru-szekrényembe", megfőztem egy adag csavart tésztát és alkottam.

Az egyetlen hozzávaló, ami nincs mindenkinél, az az osztrigaszósz. A bevásárlóközpontokban szinte mindenhol hozzá lehet jutni, nem is túl drága és sokáig eláll. Mindenféle ételt meg lehet vele bolondítani.

Elég fantáziátlan lett az étel neve. Aki jobbat tud, írjon, behelyettesítem :)

Fusilli finoman

 DSC_3847s

Hozzávaló 2 főre:

10 dkg fusilli (csavart tészta)

5 dkg húsos, füstölt szalonna

1 gerezd fokhagyma

2 szál újhagyma

2 db szardellafilé

1 ek olívaolaj

2 ek osztrigaszósz

1 chili

3 db tojás

Só, bors

A tálaláshoz reszelt sajt

 

A tésztát sós, lobogó vízben feltesszük főni, addig elkészítjük a ragut. 1 ek olajon kiolvasztjuk az apróra vágott szalonnát, majd hozzáadjuk a karikákra vágott újhagymák fehér részét (a zöldet félretesszük díszíteni), belecsipkedjük a szardellákat. A chilit vékonyan felkarikázzuk, pár darabot szintén félreteszünk díszíteni, a többit az ételhez adjuk a szintén vékonyra szelt fokhagymával együtt. Hozzáöntjük az osztrigaszószt, alacsonyra vesszük a lángot, kevergetjük, míg kicsit kihűl a serpenyő.

Ekkor óvatosan beleütjük a tojásokat, tükörtojást sütünk.

DSC_3840s

Elzárjuk a lángot, óvatosan, két fakanállal összekavarjuk a serpenyőben levőket, majd hozzáöntjük a tésztát. Ha túl száraz maradna, hozzáöntünk a tészta főzővizéből.

Tálaláskor megszórjuk reszelt (én füstölt) sajttal.

seri76

 Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

sajt szardella chili szalonna füstölt sajt fusilli osztrigaszósz