2013. nov 30.

Kókusz-retro

írta: Hajós Ágnes
Kókusz-retro

Kókuszgolyó, az első számú süti - itt az én receptem

Mindannyiunk gyerekkori élményi közé tartozik a kókuszgolyó és a kókusztekercs. Nekem nem anyukám készítette, szülinapi bulikon vagy vendégségben jutottam hozzá, a kókusztekercs pedig a majálisok, búcsúk állandó nassolnivalója volt. Szerettem, de egészen a közelmúltig nem is éreztem annyira a hiányát.

Zolika akkor említette, hogy nemrég evett az apukájánál, esetleg én is készítenék-e... Hát persze! Ebből következett, hogy kókusztekercset is készítek, végülis rokonok :) Nem is gondoltam, hogy kis családom többi tagja közt is ekkora sikert arat.

Eddig azért nem tettem közzé a receptet, mert csak mostanra értem el azt az ízt és állagot, amit én tökéletesnek gondolok. Íme:

Kókuszgolyó

 DSC_2088s

50 dkg háztartási keksz

5 ek kakaópor

3 ek baracklekvár

1 ek rum

5 dkg vaj

5 ek porcukor

Kb. 3 dl tej

 

Fél üveg (kb. 18 dkg) magozott meggy

Fél csomag kókuszreszelék

A háztartási kekszet ledaráljuk vagy késes robotgépben morzsára őröljük. Összekeverjük a puha vajjal, kakaóporral, porcukorral, tejjel, a lekvárral és rummal. A tejből először 2 dl öntsünk bele, a többit úgy csorgassuk hozzá gyúrás közben, hogy a megfelelő állagot kapjuk.

A meggyet lecsepegtetjük. Nedves tenyérrel diónyi adagot ellapogatunk a tenyerünkben, beleteszünk egy darab meggyet, majd az oldalát felhajtogatva gombócot formázunk. Végül meghempergetjük a kókuszreszelékben. Másnapig hűtőbe tesszük, hogy kicsit megkeményedjen.

Kókusztekercs

 DSC_3576s

Hozzávalók:

A kókuszgolyó kekszes része

 

A töltelékhez:

20 dkg vaj

25 dkg porcukor

Fél vanília kikapart magjai

 

A külsejére:

5 dkg kókuszreszelék

 

A kekszes részt a leírtak szerint elkészítjük. A lágy vajat a porcukorral, vaníliával simára keverjük.

A kekszes részt egy deszkán kiterítjük, rákenjük a cukros vajat. Feltekerjük (ha leragad, késsel megemeljük). A kókuszt rászórjuk a deszkára, alaposan meghengergetjük benne a tekercseket, közben tömörítjük. Pár órába hűtőbe tesszük, fél-egycentisre szeletelve tálaljuk.

DSC_3580s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

meggy kókusz vanília lekvár