2013. dec 03.

Nosztalgia - magyaros előétel a tanfolyamról

írta: Hajós Ágnes
Nosztalgia - magyaros előétel a tanfolyamról

Bevert tojás Bakonyi módra

Tavaly ilyenkor már rendesen izgultam, mert már a szakácstanfolyam felénél tartottam, de még a világon semmit nem tanultam. Interneten ment az elméleti része, a vizsgák is tesztek voltak, szóval nem állt mellettem tanár néni, aki a kezemre csapott volna, mikor puskáztam. Ez a része rendben is volt, de februártól kezdődtek a vizsgák, és ott bizony virítani kellett. Először gyorsan kétségbeestem, hogy kidobtam egy halom pénzt a tanfolyamra és szégyenszemre meg fognak buktatni.

Aztán megráztam magam, elvégre, mióta nem a kötelező oktatásban veszek részt, mindig jól tanulok. A műkörmös-tanfolyamot is kitűnőre végeztem, pedig akkor még elég komoly tananyagot kellett elsajátítani (nem, mint most...).

Szóval előszedtem a könyveket, a gyakorlati menüsor nagy részét pedig lefőztem itthon, így egy hónap alatt már eljutottam arra a szintre, hogy biztos voltam magamban.

A következőben az egyik, ott tanult előételt mutatom meg. A magyar konyha egyik gyöngyszeme a bakonyi gombamártás, itt ezzel találkozunk. Ha minden adagot megduplázunk, főételként fogyaszthatjuk. Jó étvágyat!

Bevert tojás Bakonyi módra

 DSC_1416s

Hozzávalók főre:

 

4 tojás

1 mk ecet

5 dg füstölt szalonna

15 dkg csiperke

Fél zöldpaprika

Fél paradicsom

1 kis hagyma

2 ek tejföl

2 kk pirospaprika

2 ek tejföl

1 púpozott kk liszt

10 dkg rizs

Olaj

 

A rizst a szokásos módon megfőzzük.

Közben a szalonnát kiolvasztjuk, zsírján az apróra vágott hagymát megpirítjuk. Először a cikkekre vágott gombát, majd a kockákra vágott paprikát és paradicsomot adjuk hozzá. Megsózzuk, hozzáadjuk a pirospaprikát. Miután megpuhultak, kevés vízzel felöntjük. A tejfölben elkeverjük a lisztet, majd először pár merőkanál főzőlével keverjük simára, utána besűrítjük vele a gombamártást.

Egy lábasban vizet forralunk, beleöntjük az ecetet. Mikor lobogva forr, egyenként beleengedjük a tojásokat. 1 perc után kanállal óvatosan fellazítjuk az aljáról, majd ismét másfél perc után szűrőkanállal kiszedjük a tojásokat. A lelógó részeket leszedjük.

Tálaláskor tányérra szedünk egy adag rizst, ráültetünk egy tojást, a gombamártással körítjük.

DSC_1417s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért! 

Szólj hozzá

gomba szalonna