2014. jan 03.

Gombafasírt, nem kell a hús!

írta: Hajós Ágnes
Gombafasírt, nem kell a hús!

Laktató és finom, főzelékhez vagy csak úgy

Nemrég készítettem pár hidegtálat egy karácsonyi bulira, a kérés az volt, hogy valami vegetáriánus fogás is legyen benne, mert a parti egyik résztvevője nem eszik húst (szerencsére más megszorítás nem volt). Még nem készítettem gombafasírtot, persze, gondoltam, nem agysebészet, de azt nem tudtam, hogy ennyire finom lesz. Ezután biztos, hogy többször fogom készíteni, próbáljátok ki!

Sajtos gombafasírt

 DSC_4891s1

Hozzávalók:

80 dkg gomba

10 dkg reszelt sajt

1 nagy fej hagyma

4 gerezd fokhagyma

1 csokor petrezselyem

Só, bors, majoranna

2 kisebb tojás

Liszt, prézli, olaj a sütéshez

 

A gombát szárával együtt nagyon apróra daraboljuk. A hagymát is apróra vágjuk, kevés olajon sárgára pirítjuk, kihűtjük. Egy nagy tálban összekeverjük a gombát, átnyomott fokhagymát, apróra vágott petrezselymet, reszelt sajtot, tojást, hagymát, sózzuk, borsozzuk, meghintjük morzsolt majorannával. Kézzel alaposan elkeverjük. Annyi lisztet és prézlit adunk hozzá, hogy vizes kézzel formázható masszát kapjunk.

Egy tálba is szórunk zsemlemorzsát. Egy széles serpenyőbe egy ujjnyi olajat öntünk, felforraljuk. Féltenyérnyi pogácsákat formázunk a gombás masszából, meghempergetjük a zsemlemorzsában, majd az olajban egy szer megfordítva kisütjük.

Ez esetben tartármártással tálaltam, de főzelékekhez is fogyasztható feltétként.

 DSC_4888s1

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

gomba sajt majoranna fasírt