2014. feb 17.

Cézár saláta csirkével, joghurttal

írta: Hajós Ágnes
Cézár saláta csirkével, joghurttal

A jól ismert kedvenc nálam

Biztos sokan ismerik a Cézár salátát. Ez alapvetően egy végtelenül egyszerű étel, (alapból római) salátalevelek és az isteni öntet. Az éttermekben hajlamosak túlbonyolítani, felturbózni mindenféle zöldséggel, majonézes szósszal tálalják, de szerintem pont a kevés hozzávaló miatt érdekes.

Én most nem az eredeti verziót készítettem, mivel a szószt némi joghurttal kevertem, valamint sült csirkét és kenyérkockákat adtam hozzá.

Tálaláskor nem keverem össze a hozzávalókat, én így teszem asztalra, mindenki magának állíthatja össze. Én például sok kenyérkockával és rengeteg öntettel szeretem :)

Cézár saláta joghurtos öntettel

 DSC_5522s

Hozzávalók 4 főre:

2 salátaszív (a saláta belső, sárgásabb levelei)

4 egész csirkecomb

2 ek olaj

Só, bors

4 szelet (szénhidrátcsökkentett) kenyér

 

Az öntethez:

2 dl natúr joghurt

1 gerezd fokhagyma

1 tojás sárgája

Só, bors

1 kk mustár

1 ek olívaolaj

2 kk citromlé

5 dkg edami vagy fehér cheddar sajt

 

Az öntethez a fokhagymát átnyomjuk, a többi hozzávalóval együtt összeturmixoljuk.

A csirkecombokat a forgóknál kettévágjuk, egy akkora jénaiba tesszük, hogy elférjenek egymás mellett. Rácsorgatjuk az olajat, sózzuk, borsozzuk, összeforgatjuk. 190 fokon háromnegyed óra alatt megsütjük, a bőre ropogós legyen. Kicsit kihűtjük, a húst letépkedjük a csontokról.

A kenyeret kis kockákra vágjuk, száraz serpenyőben megpirítjuk.

Tálaláskor a salátaleveleket elrendezzük egy nagy tálon (ha túl nagyok, kisebbre téphetjük). Rászórjuk a húst és a kenyérdarabkákat.  végül meglocsoljuk az öntettel.

DSC_5515s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

saláta joghurt sajt csirkecomb edami cheddar cézár-öntet