2014. feb 24.

Gasztroblogger-találkozó, finom ételek és a kokainos kávé esete

írta: Hajós Ágnes
Gasztroblogger-találkozó, finom ételek és a kokainos kávé esete

Hawaii tekercs és sok nevetés :)

Tegnap bloggertalálkozón voltam. Nagyon jó érzés volt olyan csapatban lenni, ahol ennyire közös az érdeklődési kör :)

Itt és itt már találhatók beszámolók, én csak pár gondolatot szeretnék veletek megosztani. Abszolút optimista embernek tartom magam, néha nagy szükségem is van rá. A mai világban annyi irigységet, rosszindulatot tapasztalok, hogy kifejezetten feltöltődök, mikor ennyi pozitív emberrel van szerencsém találkozni. Igazi érdeklődés volt mindenkiben a másik iránt, jókat nevettünk, beszélgettünk.

Az egyik csúcs az volt, mikor Dina összekeverte az ásványvizet a pálinkával. Szép adagot öntött magának egy vizespohárba és meghúzta (bocs, de még mindig röhögnöm kell...), elvörösödött és még a szeme is könnyezett, de túlélte :D

A másik a kokainos kávé esete volt. Marka valami könnyű kávét kért a főúrtól, erre ő finoman megjegyezte, hogy hát igen, van olyan kokainos... (mármint koffeinmentes :D :D :D ). Visítás, szemtörölgetés...

Nekem korán mennem kellett, így lemaradtam a csoportképről, de remélem, nem felejtenek el...

Mindenki hozott valami finomságot, én egy tál sushit vittem (recept itt), valamint egy tál, a pizzákból ismert hawaii ízesítésű tekercset. Íme:

 

Hawaii tekercs

DSC_6190s

Hozzávalók:

1 csomag fagyasztott leveles tészta

1 doboz konzerv kukorica (vagy 2 cső)

Fél ananász

20 dkg sajt

1 dl tejföl

20 dkg szeletelt sonka

Só, bors

4 kk szezámmag

1 tojás

 

Az ananászt megtisztítjuk, kis kockákra vágjuk. A kukoricát lecsepegtetjük, a sonkát is felkockázzuk. A tejfölt megsózzuk, borsozzuk (amit én elfelejtettem, így utólag került rá). A leveles tésztát kiolvasztjuk, négyfelé vágjuk. Egyenként 2 mm vastagtéglalappá nyújtjuk. A hosszabbik oldal mentén a tészta kétharmadáig megkenjük tejföllel, a maradék részt a felvert tojással.

DSC_6175s

A tejfölös részen elosztjuk a kukorica, a sonka, az ananász és a sajt negyedét. Feltekerjük,

DSC_6182s

tepsibe tesszük. A végeit visszahajtjuk, összenyomkodjuk. Megkenjük tojással, megszórjuk a szezámmaggal.

200 (légkeverésesben 180) fokon aranybarnára sütjük. Langyosan, vagy hidegen szeleteljük.

DSC_6187s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

 

Szólj hozzá

sonka sajt tejföl ananász kukorica szezámmag leveles tészta