2014. feb 26.

Hétköznapi tészta zöldségekkel, csirkemájjal

írta: Hajós Ágnes
Hétköznapi tészta zöldségekkel, csirkemájjal

Maradékmentő ebéd paradicsommal, pillanatok alatt

Azért kapta ezt a címet a bejegyzés, mert a most következő tésztaétel tipikusan az a fajta, amit egy hétköznap fél óra alatt dobtam össze abból, amit a hűtőben találtam. Na, jó, a májat direkt vettem, csak még nem tudtam, mi lesz belőle. Az utóbbi időben egyre többször fordul elő, hogy kevés időm van főzni és ugye krumplis tészta se lehet minden nap...

Itt szeretném elmondani, hogy tévhit, hogy én minden nap különlegeset főzök. Szoktam palacsintát, tojásos nokedlit, sőt, csirkepörköltet is készíteni. Főképp a gyerekeim elég "maradiak" és az állandó harc helyett inkább beletörődtem a helyzetbe. Meg azért annál szerencsére kevesebb időm van, hogy minden nap órákig álljak a konyhában, hogy valami extrát alkossak.

Azért ez a tészta a különlegesebb kategóriába tartozik, egyáltalán nem időigényes, de nagyon finom:

Csirkemájas, koktélparadicsomos tészta fetával

 DSC_3271s

Hozzávalók 4 főre:

 

30 dkg csirkemáj

20 dkg koktélparadicsom

2 közepes répa

1 kápia paprika

250 dkg állatfigurás száraztészta (lehet penne, vagy csavart tészta is)

15 dkg krémsajt

2 ek olívaolaj

20 dkg feta

Só, bors

 

A tésztát az előírás szerint megfőzzük, leszűrjük, de a főzővízből félreteszünk egy pohárral.

A májat falatnyi darabokra vágjuk, megszurkáljuk, borsozzuk. A répát és a kápiát gyufaméretűre szeleteljük. Az olívaolajat egy serpenyőben felhevítjük, rádobjuk a répát. Pár perc után mehetnek hozzá a paprikacsíkok is, 5 perc után pedig a máj. Lejjebb vesszük a gázt, mikor a májak minden oldala megsült, beletesszük a krémsajtot, sózzuk, borsozzuk. A krémsajtot addig kevergetjük, míg felolvad, beleöntjük a kész tésztát. Átkeverjük, kicsit rotyogtatjuk, kész is. Ha túl száraz lenne, a tészta főzővizével hígítsuk. Tálaláskor a fetát rámorzsoljuk a tetejére.

DSC_3272s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

répa sajt tészta csirkemáj feta krémsajt koktélparadicsom