2014. már 08.

Palacsinta töltve, rántva, sósan

írta: Hajós Ágnes
Palacsinta töltve, rántva, sósan

Gombás, sajtos palacsinta salátával (nem csak) felnőtteknek

Nemrég volt a nemzetközi palacsinta nap. A gyerekek természetesen megkapták a szokásos nutellásat, a felnőtteknek azonban valami komolyabbra gondoltam. Még régebben hallottam a rántott palacsintáról, de sosem készítettem. Meg is álmodtam kétfélét, egy májas töltelékeset és egy gombásat. Aztán májat elfelejtettem venni...

Szóval a gombát kombináltam egy kis sajttal, sajtkrémmel, lilahagymával, fűszerekkel... ami a kezembe került. Mondjuk a diétástól messze van, de az íze...! 

Köretnek elég volt egy könnyű paradicsomsaláta, a kis batyuk úgyis íz- és szénhidrátbombák. Próbáljátok ki!

Gombás, sajtos rántott palacsinta

 DSC_4606s

Hozzávalók 4 főre:

12 db palacsinta

10 dkg sonka

15 dkg sajt

2 tömlős sajt

25 dkg gomba

1 közepes lilahagyma

1 csokor petrezselyem

Só, bors

Liszt, tojás, zsemlemorzsa, bő olaj a sütéshez

 

A hagymát, gombát, sonkát felkockázzuk, 1 ek olajon megsütjük. Mikor langyosra hűlt, összekeverjük az apróra vágott petrezselyemmel, a lereszelt és a tömlős sajttal. Megkóstoljuk, ízlés szerint sózzuk, alaposan megborsozzuk.

A palacsinták szélére teszünk 1-1 nagy evőkanállal.

DSC_5760s

A két oldalát behajtjuk, majd feltekerjük, hústűvel rögzítjük.

DSC_5761s

DSC_5758s

A szokásos módon bepanírozzuk, bő, forró olajban pár perc alatt aranybarnára sütjük.

Ízlés szerint (én paradicsomsalátával) tálaljuk.

DSC_4616s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

gomba palacsinta sonka sajt lilahagyma petrezselyem