2014. már 10.

Amikor én vagyok finnyás

írta: Hajós Ágnes
Amikor én vagyok finnyás

Frankfurti leves, nálunk virslis leves :)

Hát én sem szerethetek mindent. Általában a kelkáposztás ételek ilyenek, persze van kivétel. A világból ki lehet kergetni a rakott kellel meg a kelkáposzta-főzelékkel, nem is értem, mit lehet rajta szeretni... Persze a gyerekek kedvéért bármit elkészítek. Időnként ugyan nem értem extrafinnyás nagyfiamat, aki a különlegesebb ételeimet nem eszi meg, de kedvence a spenót buggyantott tojással (amiből mindig kettőt kér, de csak egyet eszik meg), sőt, a pacallevest is simán benyomta. Mondjuk nem magyaráztam el, hogy miből van, csak azt mondtam, hogy paradicsomleves husival.

Ugyanígy vagyok a frankfurti levessel is. Általában már az illata sem tetszik, de mivel nem egy agysebészet elkészíteni és mindig sikere van, időnként nekiugrok. Persze nálunk virslis levesnek hívják, gondosan kerülöm a káposzta szót, nehogy meggondolja magát :)

És természetesen veletek is megosztom az elkészítés módját. Biztos nagyon finom :)

 

Frankfurti leves

 DSC_2594s

Hozzávalók 4 főre:

30 dkg kelkáposzta

2 ek olaj

1 tk őrölt kömény

1 tk majoranna

Só, bors

4 db virsli

1 dl tejföl

1 ek liszt  

A kelkáposzta-levelek nagy erét kivágjuk, nagyon vékonyra szeljük. Az olajon, alacsony lángon párolni kezdjük, sózzuk, borsozzuk, megszórjuk a köménnyel és a majorannával. Akkor jó, mikor összeesik és megpuhul. Ekkor felöntjük 1,2 l vízzel (vagy alaplével), felforraljuk. Megkóstoljuk, sózzuk, borsozzuk, majd beletesszük a karikákra vágott virslit. Miután újra felforrt, a tejfölbe belekeverjük a lisztet, elkeverjük két merőkanál levessel, majd még kettővel, aztán az egészet visszaöntjük a lábasba. Egyet "rottyan" és kész is.

DSC_2595s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért! 

Szólj hozzá

tejföl majoranna virsli kelkáposzta kömény