2014. ápr 09.

Náthára...

írta: Hajós Ágnes
Náthára...

Sajtos hagymaleves Toulouse-Lautrec módra

Nagyon érdekes ez az anya-gyerek kapcsolat. Míg Zotya kicsi volt, oviba került, az összes létező, közösségbe behurcolt betegséget elkapta. Viszont mi egymástól semmit. Somával egészen más a helyzet. Ő is elkapja a nyavalyákat és szépen át is adja nekem, aztán pikk-pakk felépül, én meg 2 hétig haldoklom...

Most éppen két napja vagyok lázas, már a fülem is eldugult, ízeket alig érzek, szóval szenvedek rendesen (pedig azt egy anyának nem szabad!). Ilyenkor a bevett szokásom az, hogy korán reggel felteszek egy nagy adag húslevest és azzal gyógyítom magam (nem mellesleg az éppen itthon levő gyerek is megeszi). Most viszont már volt egy adag húslé a fagyasztóban és szükségem volt az alkotás örömére, szóval egyik kedvenc, tartalmas levesem mellett döntöttem.

Még nagyon régen kaptam valahonnan egy receptet, állítólag ez a leves volt a híres festő, Henri de Toulouse-Lautrec kedvence. Igazából jelesebb alkalmakkor szoktam készíteni, de ma úgy gondoltam, hogy megérdemlem.

Ünnepi sajtos hagymaleves Toulouse-Lautrec módra

 DSC_6362s

Hozzávalók 4 főre:  

50 dkg vöröshagyma

1 l húsleves

5 dkg szalonna

3 dkg vaj

2 dl tejszín

1 dl száraz fehérbor

Bors

15 dkg zsíros, markáns ízű sajt

Fél csokor petrezselyem  

A hagymát apróra vágjuk, a szalonnát csíkokra. A szalonnát a vajon kicsit megfuttatjuk, a pörcöket félretesszük. A zsírhoz adjuk a hagymát, üvegesre pirítjuk. Felöntjük a húslevessel, felforraljuk. Belereszeljük a sajtot, megvárjuk, míg elolvad, beleöntjük a tejszínt és a bort is, megborsozzuk. Ismét felforraljuk. Időnként megkeverve addig forraljuk, míg 2/3-a lesz a leves mennyisége, összeturmixoljuk. Nem kell teljesen simára, csak hogy ne legyenek láthatóak a hagymadarabok. Visszatesszük a szalonnát és forrón tálaljuk.

Petrezselyemmel, kevés tejszínnel díszítve tálaljuk.

DSC_6365s

 Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

hagyma sajt tejszín fehérbor vaj petrezselyem