2014. ápr 25.

Húsvét után...

írta: Hajós Ágnes
Húsvét után...

A füstölt lé felhasználása egy új levesben

Igen, ilyenkor jönnek a szokásos ötletek a maradék tojás illetve sonka hasznosítására. Nekem viszont más jutott eszembe.

A maradék sonka-főzőlével már elkészült egy adag lencsefőzelék, sólethez meg most nincs elég ember, ezért rögtönöztem. Komolyan sajnálom kiönteni ezt az ízes lét, ezért egy gyors kis leveskét készítettem vele.

A végeredmény egy laktató, kissé csípős, citrommal savanyított fogás lett.

Én utána már nem is ettem másodikat, a liszt pedig szénhidrátcsökkentett volt, de természetesen erre csak a fogyókúrázóknak kell figyelni :)

Gyors leves füstölt sonkalével

 DSC_1956s

Hozzávalók 4 főre:

1,6 l füstölt lé

1 konzerv fehérbab

1 konzerv csicseriborsó

2 kk darált erős paprika

5 dkg rizs

1 csokor petrezselyem

1 kis citrom leve

2 ek tejföl

1 ek liszt

Só, bors

 

Felforraljuk a sonkalét, beleöntjük főni a rizst, hozzáadjuk az erős paprikát is. Mikor már majdnem puha, beleöntjük a lecsepegtetett babot és csicseriborsót. A tejfölt elkeverjük a liszttel, majd egy-két merőkanál levessel is simára keverjük. Visszaöntjük a többihez, megvárjuk, míg besűrűsödik. Ekkor hozzáadjuk az apróra vágott petrezselymet, majd a citrommal savanyítjuk. Végül megkóstoljuk, ha kell, sózzuk és alaposan megborsozzuk.

DSC_1953s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért! 

Szólj hozzá

citrom tejföl rizs csicseriborsó petrezselyem fehér bab