2014. máj 05.

Anyák napi meglepi panna cottával, eperrel

írta: Hajós Ágnes
Anyák napi meglepi panna cottával, eperrel

Olasz édesség eperrel, orgonalopás helyett :)

Gyerekkorom óta van egy szokásom anyák napja reggelén. Elmegyek orgonát lopni. Persze ezt nem úgy kell elképzelni, hogy galádul bemászok egy kisgyerekes család kertjébe és levágom az összes virágot :) Csak sétálok a környéken és az utcára kilógó vagy a játszótéren, templomkertben levő orgonabokorról levágok egy csokornyi virágot. Ez ugye azért nehéz, mert ilyenkor már erősen elnyílóban van ez az illatos virág, úgyhogy van, hogy másfél órát is keringőztem a környéken, mire a megfelelő nagyságú és változatos bokrétát összeállítottam.

Viszont idén megszakítottam a hagyományt, vettem egy viszonylag mutatós és különleges cserepes virágot, majd nekiálltam édességet készíteni. Édesanyám nem nagyon ehet csokoládés dolgokat, viszont rettenetesen édesszájú, mindent szeret. Eszembe is jutott a panna cotta, régen készítettem. Ez előző napi előkészítést igényel, ezt kihasználva már anyák napján korán reggel az ajtóban topoghattam a meglepetésemmel. Szerintem nagyon tetszett neki :)

Panna cotta balzsamos-vörösboros eperraguval

 DSC_0541s

Hozzávalók 4 főre:

0,5 l habtejszín

20 g zselatin

1 rúd vanília

Folyékony édesítő vagy 10 dkg cukor

 

A raguhoz:

3 dkg vaj

40 dkg eper

1,5 dl vörösbor

Fél dl balzsamecet

Folyékony édesítő vagy 2 kk cukor

2 kk citromlé

Mentalevél a díszítéshez

 

A tejszínt állandóan keverve forrásig hevítjük a zselatinnal, a vanília kikapart magjaival és a rúddal, majd cukorral vagy édesítővel ízesítjük. Mikor felforrt, azonnal elzárjuk. Szufléformákba töltjük és másnapig hűtőbe tesszük.

Az epret durvára vágjuk, az olvasztott vajra dobjuk egy serpenyőben. Hozzáöntjük a bort és a balzsamecetet, sűrűre beforraljuk (ekkorra bőven elpárolog az alkohol). Akkor jó, ha az eper még nem málik szét. Megkóstoljuk, ízlés szerint még szórhatunk hozzá cukrot vagy édesítőt.

A szufléformákban a panna cottát éles késsel körbevágjuk, majd megfordítva tányérra ütögetjük. Ha nem akar kijönni, kis ideig tartsuk forró vízbe, úgy biztos kijön. A kihűlt raguval körítve tálaljuk, mentalevéllel díszítjük.

DSC_0539s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

tejszín balzsamecet eper vanília vörösbor panna cotta