2014. máj 10.

Ismét batáta - sonkával, hagymával, sajttal

írta: Hajós Ágnes
Ismét batáta - sonkával, hagymával, sajttal

Hasselback-burgonya édeskrumplival

Elég régen írtam édesburgonyás fogásról, most jöjjön az egyik kedvencem. Létezik egy Hasselback-burgonya nevű étel, melynek a lényege, hogy a krumplit vékonyan be kell vagdosni, sajttal, vajjal puhára kell sütni. Na, én ezt fejlesztettem tovább, édesburit használtam, valamint lilahagymát és érlelt sonkát is, amik ugye nagyon jó barátságban vannak egymással (meg velem is :) ). Az eredmény pedig ez a gyönyörűség lett, ami már a színeiben kedvére való az ember lányának, de az illata és az íze az, aminek senki sem tud ellenállni. Ti sem fogtok csalódni, ha kipróbáljátok, jó étvágyat hozzá!

Sonkával, sajttal, hagymával sült édesburgonya

 DSC_0845s

Hozzávalók 4 főre: 4 db batáta (édesburgonya, egyenként kb. 25 dkg-osak) 20 dkg érlelt sonka (pl. serrano) 2 közepes lilahagyma Összesen 15 dkg reszelt sajt, többféle vegyesen (én edamit, karavánt, cheddart és parmezánt használtam) Só, bors 5 dkg vaj  

Az édesburgonyákat meghámozzuk, széltében félcentinként bevagdossuk, de nem teljesen, az alján egy centi vastagon egyben hagyjuk, hogy legyező alakú legyen. A vágásokba felváltva teszünk sonkát majd hagymát, tepsibe sorakoztatjuk. A tetejükön elosztjuk a vajat, borsozzuk és óvatosan megsózzuk (használhatunk még más zöldfűszert is, pl. rozmaringot, római köményt).

DSC_0817s

200 fokos sütőbe toljuk, addig sütjük, míg az alja is megpuhul, villával ellenőrizzük. Mikor kész, a tetejükön elosztjuk a reszelt sajtot, meglocsoljuk az edény alján összegyűlt vajjal, pár percre visszatoljuk a sütőbe, míg a sajt megolvad.

DSC_0851s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

sonka sajt vaj lilahagyma édesburgonya batáta