2014. máj 13.

Újabb aprósüti - Zotya kedvence

írta: Hajós Ágnes
Újabb aprósüti - Zotya kedvence

Marcipános-nutellás tallér, nem csak az ünnepekre

 A télen úgy gondoltam, továbbfejlesztem egy kicsit a tudásomat. Mivel még mindig sokszor féltem a sütemények-desszertek készítésétől, gondoltam, jól begyakorlom, csak belejövök...

Hááát, be kell valljam, még mindig nem sikerült teljesen megbarátkoznom az édességekkel, de jó úton haladok. Képes vagyok már például hosszabb időt eltölteni a díszítéssel, türelmesebb lettem és nem utolsó sorban a családom is jobban szeret :D

Zolikának pedig lett egy nagy kedvence: a marcipános tallér nevű aprósüti. Ennél kellett igazából türelmet tanúsítani, mert eléggé macerás az elkészítése. De nekem mindent megér, ha látom az örömöt az arcán, nem sok étel van, amiért lelkesedni tud.

Az eredeti recept innen van, én egy kicsit egyszerűsítettem rajta.

Marcipános tallér

 DSC_6576s

Hozzávalók:

35 dkg finomliszt + a nyújtáshoz

12 dkg porcukor + a nyújtáshoz

2 dkg kakaópor

2 tojás sárgája

25 dkg vaj

Fél üveg  Nutella

Kb. 1 dl sűrű lekvár

20 dkg marcipán

 

 

A liszthez adjuk a kakaóport és a porcukrot, összekeverjük. Elmorzsoljuk a vajjal, majd összegyúrjuk a tojássárgákkal. Lisztezett deszkán 3 mm-esre nyújtjuk, 4 cm-es pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk. Sütőpapíros tepsire sorakoztatjuk, 200 (légkeverésesben 180) fokon kb. 8 perc alatt megsütjük. Miután kihűltek a tallérok, mogyorókrémmel összeragasztunk kettőt-kettőt. A marcipánt vékonyra, 2 mm-esre nyújtjuk (porcukor segítségével), ugyanazzal a formával kiszaggatjuk. A sütik tetejét megkenjük a lekvárral, erre ragasztjuk a marcipánkorongokat, tenyérrel óvatosan rányomjuk.

DSC_6574s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

marcipán kakaó lekvár nutella