2014. jún 25.

Spárgaszezon - mindjárt vége!

írta: Hajós Ágnes
Spárgaszezon - mindjárt vége!

A legegyszerűbb krémleves, csak botmixer kell

Gyerekkoromban nem találkoztam a spárgával. Biztos lehetett akkor is kapni, de anyukámnak valahogy nem került az útjába. Pedig ő már akkor is készített krémleveseket, praktikus okokból. Ugyanis az öcsémmel együtt válogattuk-turkáltuk ki a zöldségeket, amitől érthető módon idegbajt kapott. Aztán az egyik NDK-s fizetővendég hozott neki konyhai robotgépet (amin botmixer is volt) és ezt bevetve onnantól mi krémleveseket ettünk. Mindenfélét és nagy örömmel.

Szóval, felnőtt koromban próbáltam ki először a spárgát, rögtön meg is szerettem. Legnagyobb kedvencem a Bacon-be tekert, füstölt sajtos, sütőben sült változat, de már sokféleképpen elkészítettem.

Most a legegyszerűbb krémleves receptjét hoztam, ami garantáltan kicsik és nagyok kedvence lesz. És mivel össze van turmixolva, így a szezon végén már az esztétikailag kifogásolható darabokat is simán felhasználhatjuk hozzá :)

Spárgakrémleves

 DSC_0362s1

Hozzávalók 4 főre:

1 csokor spárga (én fele-fele arányban használtam fehéret és zöldet)

1,2 l hús- vagy zöldségleves

2 dl tejszín

1 ek étkezési keményítő

1 ek olívaolaj

 

A spárgák alsó 3 cm-ét levágjuk, a maradék szárát az aljától 3 cm-en meghámozzuk. Három-négy darabba vágjuk a szárakat, a csúcsukat félretesszük. Ezeket az olívaolajon kevergetve pár perc alatt ropogósra pirítjuk, a szárdarabokat feltesszük főni a húslevesben. Mikor puhák, az egészet összeturmixoljuk. Én utána egy szitán át is szoktam szűrni, mert még maradhatnak benne fás darabok.

A tejszínt kikeverjük a keményítővel és a sima krémlevessel egyszer újra felforraljuk.

A ropogós spárgacsúcsokkal tálaljuk.

DSC_0368s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

tejszín spárga