2020. jún 23.

Tatárbifsztek - Tetovált lány módra

írta: Hajós Ágnes
Tatárbifsztek - Tetovált lány módra

Ahány ház, annyi szokás - én így készítem

Előrebocsátom, nem, ez nem az autentikus recept. Azt talán senki sem tudja.

Mikor étteremben dolgoztam, különleges borjútatárt kínáltunk, szóval a hagyományos változatot innen sem sajátíthattam el :)

De mivel kíváncsi voltam, és többen is kérték tőlem, kikísérleteztem a saját verziómat. Természetesen fel lehet még turbózni több(féle) hagymával, fűszerekkel, sőt, sokan szeretik csípősen is.

 

Tatárbifsztek

 

Hozzávalók 2 főre:

40 dkg bélszín vagy hátszín vagy fehérpecsenye

3 dkg vaj

1 ek magos mustár

2 ek ketchup

2 ek Worcestershire szósz

1 ek kapribogyó

1 közepes uborka

Só, bors, 1 tk pirospaprika

1 ek aprított petrezselyem

1 kisebb lilahagyma

2 tojás sárgája

Petrezselyem a díszítéshez

 

A fogyasztás előtti napon  a húst kicsi, kb. egycentis kockákra vágjuk. Összeforgatjuk a ketchuppal, mustárral, Worcestershire-szósszal. Egy napra hűtőbe tesszük.

A fogyasztás napján elővesszük, hozzákeverjük a kockára vágott kapribogyót, uborkát, hagymát, petrezselymet, pirospaprikát, ízlés szerint sózzuk, jól megborsozzuk, majd összekeverjük a felolvasztott vajjal.

Kétszer-háromszor átdaráljuk, közben, ha kell, még adunk hozzá az ízesítőkből, végül hozzákeverünk egy tojássárgáját is. Fogyasztásig hűtőbe tesszük.

Tálalás előtt megformázzuk, tetejébe kanállal mélyedést nyomunk, óvatosan ráültetjük a másik tojássárgát. Petrezselyemmel, lilahagymával díszítjük, pirítóssal tálaljuk.

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

hagyma bélszín vaj