2014. aug 19.

Zöldbabból szokatlant

írta: Hajós Ágnes
Zöldbabból szokatlant

Ropogós saláta sült zöldségekkel, pikánsan

Imádom a piacot ilyenkor nyáron, tele van friss gyümölcsökkel, zöldségekkel. Én főleg az utóbbiaknak nem tudok ellenállni, muszáj több marokkal is vennem belőlük, még ha a klasszikus főzelék-, rakott zöldség-ételekért nem is lelkesedek.

Most épp a zöldbab volt soron. Tavaly már kipróbáltam a sima sült zöldbabot, ami magában is nagyon ízlett, de ez alkalommal kicsit megvariáltam. Mindig lapul a hűtőmben némi édes chiliszósz, adtam még hozzá friss zöldséget, roppanósra sütöttem és egy nem mindennapi salátát kaptam.

Édes-csípős saláta sült zöldségekkel

 DSC_1152s

Hozzávalók 4 főre:

40 dkg vajbab (zöldbab)

1 kisebb cukkini

1 közepes répa

3 cső kukorica

3 tojás

4 db marinált paprika (vagy 4 kápia megsütve, héja lehúzva)

Olívaolaj

Só, bors

Chilipehely vagy cayenne-bors

1,5 dl édes chiliszósz (vagányabbaknak csípős)

 

A babok csücskét, ahol a szárhoz csatlakozik, levágjuk, egy tűzálló tálba tesszük. Megsózzuk, borsozzuk, ízlés szerint chilivel vagy cayenne-borssal megszórjuk. Rálocsolunk 2-3 ek olívaolajat, összeforgatjuk, majd 200 fokos sütőben kb. 20 perc alatt megsütjük. Kivesszük, kihűtjük, a nagyobb darabokat félbevágjuk.

A cukkinit és a répát gyufaszál-szerűre vágjuk, kevés olajon, megsózva pár percig pirítjuk, roppanós maradjon, ezt is kihűtjük. A kukoricát forró vízben max. 10 perc alatt megfőzzük, levágjuk róla a szemeket, félretesszük.

A tojást elkeverjük, sózzuk, borsozzuk, kevés olajon omlettet sütünk belőle. Kivéve ezt is csíkokra vágjuk.

Egy tálba tesszük a kihűlt zöldségeket, a szintén felcsíkozott paprikát és tojást. Összekeverjük a chiliszósszal, legalább egy órára hűtőbe tesszük fogyasztás előtt.

DSC_1149s1

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

répa tojás zöldbab cukkini chili vajbab kukorica marinált paprika kápia édes-csípős