2014. sze 01.

Fügét mutatok!

írta: Hajós Ágnes
Fügét mutatok!

Egyszerű fügés muffin, gyerekek és felnőttek is imádni fogják

Nemrég kaptam egy szatyor fügét, imádom, de a gyerekeim - mint minden ismeretlentől - tartanak tőle. Ki szerettem volna találni valami olyan édességet, amiben nem látszanak a darabkák, mégis a gyümölcs finom zamata megtalálható benne. Nem akartam a szokásos leveles tésztás változatot bevetni, de sok időt sem akartam vele tölteni.

Így esett a választásom a mindenki által szeretett muffinra. Van egy alap muffintészta receptem, ezt szoktam turbózni mindenfélével. Most vanília és füge került bele, szerintem még egy kis fahéjat is elbírt volna.

A hab és a gyümölcsdíszítés csak a felnőttek kedvéért került rá. Nem mondtam meg, hogy mi van benne, így estére el is fogyott az egész :) (persze utána megmutattam). Kóstoljátok meg ti is!

Fügés muffin

 DSC_1656s

Hozzávalók kb. 15 db-hoz:

15 dkg liszt

7+4 db füge

2 tojás

15 dkg vaj

15 dkg cukor

Fél cs. sütőpor

1 rúd vanília

3 nagy ek mascarpone

2 ek habtejszín

Fél zacskó vaníliás cukor

 

A vajat felolvasztjuk, langyosra hűtjük, elkeverjük vele a vanília kikapart magjait és a tojásokat. A lisztet simára keverjük a cukorral, sütőporral. 7 db fügét nagyon apróra vágunk, majd elvegyítjük az előző kettővel.

Egy muffintepsi mélyedéseibe muffinpapírokat teszünk, majd teletöltjük őket a masszával. 180 fokos sütőben kb. 30 perc alatt barnára sütjük. A közepe még puhának fog tűnni, de kihűlés után pont jó lesz.

A mascarpone-t simára keverjük a tejszínnel és a vaníliás cukorral. A kihűlt muffinok tetejére 1-1 kiskanál krémet teszünk, erre ültetünk 1-1 db negyed fügét.

DSC_1662s

Szólj hozzá

füge muffin mascarpone vanília vaj