2014. sze 29.

Curry - egyszerűen

írta: Hajós Ágnes
Curry - egyszerűen

Aloo gobi - vagyis karfiolcurry könnyen, gyorsan.

Az indiai ételeket nálunk kevesen ismerik, de a népesebb országokban - a rengeteg bevándorló miatt - sokkal nagyobb népszerűségnek örvendenek. Régebben éltem egy darabig Londonban, a család, akiknél dolgoztam, többször rendeltek a közeli indiai étteremből. Mindig háromfélét kértek: egy kicsit, egy közepesen és egy brutálisan csípős curry-t (nem, nem "körri", hanem "kári" a helyes kiejtés!).

Hozzá persze rizs volt, hogy enyhítse a szósz okozta sérüléseket :) Egy szó, mint száz, imádtam. Még a nagyon csípőset is, pedig akkor még 20 éves se voltam. Utána nagyon sok idő telt el, mire főzőcskézni kezdtem, majd itthon normális receptet találtam, végül beszereztem a fűszereket.

Bár az eredeti curryt hosszú ideig főzik és a fűszerezés házanként változhat, nekem alábbi verzió az, ami londoni élményeimet felidézi. Most karfiollal készítettem, de rengeteg változata van, hússal és hallal egyaránt.

Karfiolcurry

DSC_2587s

Hozzávalók 4 főre:

1 közepes fej karfiol

1 nagy paradicsom

165 ml kókusztej (fél doboz)

1 fej hagyma

3 gerezd fokhagyma

1 nagy kk római kömény

1 nagy kk koriandermag

1 tk garam masala

1 ek curry

1 tk kurkuma

Fél mk fahéj

1 csipet őrölt szegfűszeg

Só, bors

1 ek olaj

2 kk étkezési keményítő

Chili vagy csípős paprika ízlés szerint

 

Rizs

 

A hagymát apróra vágjuk, 1 ek olajon sárgára pirítjuk, belenyomjuk a fokhagymát. Hozzáadjuk a kétcentis kockákra vágott paradicsomot. Párszor megkeverjük, mehet bele a rózsáira szedett karfiol. Kis kevergetés után annyi vízben, ami éppen ellepi, félpuhára főzzük. Közben hozzáadjuk a mozsárban megtört római köményt és koriandert. Beleszórjuk a garam masalát, fahéjat, szegfűszeget, curry-t és kurkumát, sózzuk, borsozzuk. Aki szereti, itt karikázza bele a chilit vagy erős paprikát. Közben elforraljuk a víz felét. Mikor a karfiol puha, a kókusztejben elkeverjük az étkezési keményítőt, először kevés lével hígítjuk, majd belekeverjük az ételbe. Megkóstoljuk, ha kell, sózzuk, borsozzuk, kicsit besűrítjük a szaftot.

Főtt (basmati) rizzsel tálaljuk.

 DSC_2586s

 Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

fokhagyma curry koriander római kömény karfiol kókusztej kurkuma fahéj szegfűszeg