2014. okt 18.

A részeges francia, avagy a pezsgőben fürdő csirke :)

írta: Hajós Ágnes
A részeges francia, avagy a pezsgőben fürdő csirke :)

A csirkecomb nem unalmas! Pezsgővel, mandulás rizzsel igazi ünnepi lakoma.

A nyár sok munkával telt, időnként több gyerekem is volt, mint amire szerződtem :) Szóval az időm pont arra volt elég, hogy a legfontosabb dolgokat megoldjam, naponta főzzek magunknak és másoknak, a "szórakozás", lazítás háttérbe szorult.

Ezen az én esetemben a versenyeken való részvételt lehet érteni. Közvetve értesültem egy-kettőről, de megfelelő receptem nem volt a jelentkezéshez, újat kitalálni pedig se időm, se energiám nem volt. Arról nem is beszélve, hogy a kisebbek részéről csak fújolást kaptam volna evés helyett, szóval augusztus végéig hanyagoltam a dolgot.

De akkor megláttam az egyik receptmegosztón, hogy francia receptversenyt hirdetnek. Kezembe vettem egy-két szakácskönyvet, utánaolvastam a főbb jellemzőknek a neten és mivel már hiányzott az igazi elismerés, az "alkotó munka" (de nagy szavak :D ), nekiugrottam.

Hát, végül be se kerültem, de csak mert kifutottam a határidőből, kiderült, hogy annyira mégsem érek  rá... Már csak azért is sajnálom, mert kb. 2 héten belül külön kiemelték a pályaművem egy összeállításban, tehát tetszett nekik... Remélem, nektek is fog!

 

Pezsgős csirke

 DSC_1440s

Hozzávalók 4 főre:

4 egész csirkecomb

4 dl száraz pezsgő

2 ek vaj

2 dl zsíros tejszín

20 dkg rizs

4 ek szeletelt mandula

Só, bors, fehér bors

1 csirkemáj

 

A csirkecombokat kicsontozzuk, a bőrt rajta hagyjuk. Kívül belül megsózzuk, meghintjük fehér borssal. Felgöngyöljük, egy alufóliát enyhén megolajozunk, beletekerjük a csirkeroládokat. A széleit, mint a szaloncukrot megtekerjük, egy tepsibe ültetjük. Aláöntünk 2 cm-nyi vizet, 30 percre 200 fokos sütőbe toljuk. Mikor kész, pár percre félretesszük, míg annyira kihűl, hogy le tudjuk hántani a fóliát.

Ekkor egy evőkanál vajat megolvasztunk egy serpenyőben, hozzáöntünk 4 dl pezsgőt. Felforraljuk, körbesütjük benne a csirketekercseket, majd kivéve melegen tartjuk. A visszamaradt pecsenyeszaftban alacsony lángon megsütjük a csirkemájat, majd a botmixer poharába tesszük a maradék szafttal együtt. Hozzáöntjük a tejszínt, alaposan összeturmixoljuk. Megkóstoljuk, sózzuk, borsozzuk, majd átforraljuk. Szitán átszűrjük, kicsit félretesszük.

A mandulát egy száraz serpenyőben világosbarnára pirítjuk. A rizst a szokásos módon dupla mennyiségű vízben megfőzzük, majd összeforgatjuk a mandulával, esetleg sózzuk.

A roládokat a maradék vajon gyorsan átsütjük, majd másfél centisre vágjuk.

Tálaláskor egy adag mandulás rizst tányérra szedünk, melléöntünk a szószból, erre sorakoztatjuk a csirkeszeleteket.

DSC_1442s1

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

csirke francia pezsgő tejszín mandula rizs csirkemáj csirkecomb vaj