2014. nov 05.

Tavaszi tekercs - egyszerű és finom

írta: Hajós Ágnes
Tavaszi tekercs - egyszerű és finom

Így készítsd el az ázsiai kedvencet!

A "kínai" konyhával először a '90-es évek elején találkoztam (azért az idézőjel, mert ha jól tudom, az itthon árusított ételeket Kínában nem nagyon ismerik :)). Akkoriban Siófokon még hasonló sem volt. Szerintem tök viccesen nézhettem ki, amikor a Déli pályaudvaron egy büfé előtt szájtátva olvastam, hogy miket lehet kapni :)

Az első, amit megkóstoltam, a tavaszi tekercs volt. Mondjuk akkor nem voltam tőle elájulva, viszont az illatos-omlós csirkemellet azóta is a imádom. Aztán, ahogy kinőttem a gyerekkori finnyásságomat, az összes egzotikus ételbe beleszerettem. Sőt, tavaly az étteremben is árultuk a tekercsek mini változatát, akkor azt is megtudtam, hogy a világ egyik legegyszerűbb dolga elkészíteni.

Tavaszi tekercs

 DSC_1873s

Hozzávalók:

40 db, kb. 10x10cm-es, tavaszi tekercshez való lapocskák (ázsiai boltban kaphatók fagyasztva)

Zöldségek vegyesen (ehhez pl. 2 répa, 2 kicsi cukkini, színes paprikák, újhagyma, lilahagyma)

1 tojás

Bő olaj a sütéshez

 

Mártások:

Édes-csípős chiliszósz

 

4 ek majonéz

2 gerezd fokhagyma

1 ek balzsamecet

 

A zöldségeket gyufaszálnyi csíkokra (julienne-re) vágjuk, egy nagy tálban összekeverjük. Egy lapot magunk elé teszünk a csücskétől kicsit beljebb ráteszünk egy kupac zöldséget.

DSC_1853s

Ráhajtjuk a lap két oldalsó csücskét, majd alulról felgöngyöljük.

DSC_1854s

DSC_1856s

DSC_1859s

DSC_1861s

Az utolsó csücsköt belülről megkenjük tojással, rányomkodjuk,

DSC_1862s

egy tálra egymás mellé sorakoztatjuk a tekercseket. Ne érjenek egymáshoz.

DSC_1850s

Tálcástól lefagyasztjuk, így nem fognak kinyílni sütés közben.

Fogyasztás előtt bő, forró olajban aranybarna ropogósra sütjük.

DSC_1876s

Egy tálba chiliszószt öntünk. Egy másikban összekeverjük a majonézt a zúzott fokhagymával és a balzsamecettel. Ez nem autentikus, de nagyon finom :)

DSC_1872s

 Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

 

Szólj hozzá

répa tojás paprika cukkini lilahagyma újhagyma