2014. nov 12.

A második legegyszerűbb magyar étel

írta: Hajós Ágnes
A második legegyszerűbb magyar étel

Kezdők figyelmébe - így készül a krumplis tészta!

Én nem az anyukámtól tanultam főzni, mármint nem álltam fiatalkoromban mellette, hogy ellessem a titkait, mint sok más blogger és/vagy szakács. Nem főz rosszul, csak mikor még otthon laktam, nálam más dolgok "élveztek prioritást", mint például a bulizás és az állandó fogyókúra. :)

Aztán párt találtam, különköltöztünk és a gyerekvárás nagy részét otthon töltöttem, a megnövekedett étvággyal együtt járt, hogy főzőcskézni kezdtem. Szerencsére igazán semmit nem rontottam el, így a sikerélmény csak ösztönzött. Közben sokszor telefonnal a fülemen alkottam, a felmenőim adták a tanácsokat.

Szóval az első dolog, amit elkészítettem, az a paprikás krumpli volt, anyukám szerint ez a világ legegyszerűbb étele. Innen ugye már csak egy lépés a krumplis tészta (gránátos kocka, burgonyás kocka, grenadírmars), tehát ez lett a második :)

Tudom, mindenkinek megvan a saját tuti tippje, én így készítem. Persze a szalonnát el lehet hagyni, de főételben valamennyi húst azért elvárnak tőlem...

(A családi történethez még csak annyit, hogy a mai napig megkapom, hogy ők soha nem gondolták volna, hogy egy ilyen "rosszevő" gyerek majd a főzésben találja meg a helyét :D )

 

Krumplis tészta

 DSC_0804s

Hozzávalók 4 főre:

20 dkg krumpli

1 közepes fej hagyma

1 ek pirospaprika

Só, bors

20 dkg csuszatészta

10 dkg szalonna

 

A hagymát és a szalonnát apróra vágjuk. A krumplit meghámozzuk, kis kockákra vágjuk.

A szalonna zsírját egy lábasban kiolvasztjuk (ha túl száraz, kevés olajat önthetünk alá), rátesszük a hagymát, megpirítjuk. Megszórjuk a pirospaprikával, hozzáadjuk a krumplit. Felöntjük annyi vízzel, ami még éppen nem lepi el, majd egyszer-kétszer megkeverve puhára főzzük. A lé nagy részét is elfőzzük, ha a krumpli nem esik szét, krumplinyomóval kicsit segítünk neki, de azért darabos és szaftos maradjon. A tésztát készre főzzük egy másik edényben, majd a paprikás burgonyához adjuk. Alaposan összekeverjük, pár percig együtt főzzük, sózzuk, borsozzuk.

Tetszés szerinti savanyúsággal fogyasztjuk.

DSC_0803s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

burgonya krumpli paprika tészta