2015. jan 04.

A főzeléken túl is van élet

írta: Hajós Ágnes
A főzeléken túl is van élet

A lencse nem unalmas, készítsetek salátát belőle!

Még 30-án kifőztem egy nagy adag lencsét egy kis darab füstölt hússal meg babérlevéllel, hogy majd elsejére kreatívkodok belőle valamit. Aztán még egy csomó mindent kitaláltam, pogácsát, salátát, a lencsét meg elfelejtettem.

A nagyfiamnak a lencsefőzelék a kedvence, a különlegességek meg nem nagyon érdeklik, ezért a maradék főzővizet besűrítve kapott egy adag főzeléket.

Én magunknak azért nem elégedtem meg ennyivel, a párom is várt valami extrát, alkotnom kellett :) Ebéd előtt fél órával ezért a következő salátát rögtönöztem, ami a közben kisült malaccsülökkel tökéletes ebéd lett!

 

Ananászos lencsesaláta

 DSC_3256s

Hozzávalók 4 főre:

20 dkg lencse

1 kicsi ananász

Fél póréhagyma

2 tojás sárgája

2 kk rizsecet

2 ek szezámolaj

3 ek édes-csípős chiliszósz

Só, bors

 

A lencsét puhára főzzük, kihűtjük. Az ananász héját levágjuk, a középső kemény részt kihagyva egycentis kockákra vágjuk. A póréhagymát vékonyan felkarikázzuk, összekeverjük az ananásszal és a kihűlt lencsével, sózzuk, alaposan megborsozzuk.

A szószhoz simára keverjük a tojássárgát a rizsecettel, a szezámolajjal és a chiliszósszal, kevés sóval és borssal. Összeforgatjuk a zöldségekkel.

DSC_3257s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

lencse póréhagyma ananász chiliszósz