2015. már 18.

Medvehagymás pogácsa - idén először

írta: Hajós Ágnes
Medvehagymás pogácsa - idén először

Új medvehagyma-szezon, új pogácsa juhsajttal

Én akkor is szeretem a medvehagymát. Mondjuk a fokhagymát meg mindenféle más hagymát is, szerintem minden finom ételnek ezek az alapjai :)

Amikor idén a kezembe kaparinthattam az első csomag medvehagymát, a feléből szinte azon nyomban pogácsát sütöttem, megkoronázva némi osztályon felüli minőségű juhsajttal. A pogácsa az a fajta étel, amibe szinte bármit belesüthetek, akkor is pillanatok alatt eltünteti a család. Ez most nekem is nagyon ízlett,

 

Medvehagymás-juhsajtos pogácsa

 DSC_4383s

Hozzávalók:

30 dkg krumpli

Fél csokor medvehagyma (szezonon kívül egy közepes csokor újhagyma zöldje)

15 dkg juhsajt

Fél kg liszt

Fél dl olvasztott vaj

2,5 dl tej

2,5 dkg élesztő

1 tk cukor

2 tk só

+ liszt a nyújtáshoz

 

A krumplit héjában megfőzzük, meghámozzuk, 1 dl tejjel pépesre nyomkodjuk. A tej másik felét langyosra melegítjük, belekeverjük a cukrot, belemorzsoljuk az élesztőt, hagyjuk felfutni (barna hab képződik a tetején). Megmossuk a medvehagymát, lecsipkedjük a szárát, apróra vágjuk. Egy tálba tesszük a lisztet, mélyedést alakítunk ki a közepében. Beleöntjük az olvasztott vajat, a krumplis masszát és a felfutott élesztőt, beleszórjuk a medvehagymát és a sót. Megdagasztjuk, puha, kissé ragacsos tésztát kell kapnunk. Langyos helyen duplájára kelesztjük.

Lisztezett deszkán átgyúrjuk, majd többször kinyújtjuk-összehajtjuk. Végül 1,5-2 cm vastagra nyújtjuk, kiszaggatjuk. Sütőpapíros tepsire sorakoztatjuk, ismét fél órát kelesztjük. Közben 190 fokra előmelegítjük a sütőt, lereszeljük a juhsajtot. A kelési idő leteltével a pogácsák tetején elosztjuk, betoljuk a sütőbe, a sajt pirulásáig sütjük.

DSC_4382s

 Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

medvehagyma pogácsa