2015. már 31.

Tarja füstölt sajttal, tojással, pesto-val

írta: Hajós Ágnes
Tarja füstölt sajttal, tojással, pesto-val

Színes-ízes sertéshúsétel sült paprikával

A sertéshúst egyáltalán nem szerettem gyerekkoromban. Sőt, semmilyen húst, amin egy kis darab zsírt is felfedeztem, inkább nem is ettem egyáltalán (nem volt nehéz vékonynak maradni :) ).

Mikor viszont félretettem a finnyásságomat, egyre inkább kedvelni kezdtem pl. a tarját, ami megsütve szerintem a legfinomabb húsfajta. Nem is könnyű kiszárítani, fokhagymával és rozmaringgal egyenesen verhetetlen (receptjeim itt).

A most következő tarjás ételt már nem tudom mikor készítettem először, de annyira megszerettem, hogy azóta többször is nekiugrottam :)

Tarja sült paprikával, füstölt sajttal, vöröspesto-s tükörtojással

DSC_4651s 

Hozzávalók 4 főre:

6 nagy szelet csont nélküli tarja

6 nagy paprika

20 dkg füstölt sajt

Só, bors

6 tojás

3 ek vörös pesto

Kevés olaj a sütéshez

 

A paprikák csumáját kiszedjük, félcentisre karikázzuk. Egy serpenyőben, kevés olajon kb. 10 percig sütjük. Akkor jó, ha éppen csak elkezd megpuhulni, ekkor elzárjuk a lángot.

A tarjákat kicsit kiklopfoljuk, mindkét oldalukat sózzuk, borsozzuk. Egy kiolajozott tűzálló tálba fektetjük. Elosztjuk rajtuk a paprikát, megsózzuk, ráreszeljük a sajtot. 250 fokra előmelegítjük a sütőt, betoljuk a tálat, majd rögtön mérsékeljük a lángot, kb. 200 fokra. Fél óra múlva kész is (ha nagyon sülne a sajt, fedjük le).

Mikor majdnem kész, süssünk a tojásokból tükörtojást úgy, hogy a fehérjüket megcsorgatjuk vörös pesto-val. A húst osszuk el tányérokon, tegyük rájuk a tükörtojást.

Ízlés szerinti körettel tálaljuk.

DSC_4648s

DSC_4652s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

tarja tükörtojás vörös pesto