2015. ápr 17.

Egyszerű, de nagyszerű graham zsemle

írta: Hajós Ágnes
Egyszerű, de nagyszerű graham zsemle

Rövid gyúrás, hosszú kelesztés - tökéletes graham zsemlék

Még mindig itthon sütöm a péksütiket, amiknek még mindig nem annyira figyelek a kinézetére :)

Én nagyon sajnálom szegény dédanyáinkat, akik, ha nem dagasztottak órákig, nem is tartották jónak az elkészült kenyeret. Én bizony lusta vagyok ehhez, a kenyérsütő-gépemet pedig nem vagyok hajlandó csak a dagasztás miatt összekoszolni (sőt, be se indítottam évek óta).

A most következő, részben graham lisztes zsemle a változatosság miatt készült, mert már untam az egyszerű fehéret. Szintén nem gyúrtam agyon, a leghosszabb időt a kelesztés jelentette, de szerintem így is vállalható lett :)

 

Graham zsemle

 DSC_4762s

Hozzávalók 10 kis darabhoz (vagy 8 normál):

40 dkg sima liszt

10 dkg graham liszt

3 dkg élesztő

2,5 dl tej

50 g olaj

2 kk só

 

A langyos tejbe keverjük a cukrot és az élesztőt, felfuttatjuk. A liszteket összekeverjük a sóval, hozzáöntjük az olajat és az élesztős tejet. Megdagasztjuk, langyos helyen, letakarva a duplájára kelesztjük. Ezután deszkára borítjuk, átgyúrjuk. Attól függ, mekkorákat szeretnénk, 8 vagy 10 darabba osztjuk a tésztát (én le szoktam mérni). Sütőpapíros tepsire ültetjük őket egymástól tisztes távolságba, és megint ¾ órát kelesztjük.

A sütőt előmelegítjük 220 fokra (légkeverésesben 200), a zsemlék tetejét megspricceljük vízzel. Addig sütjük, míg a tetejük szépen megbarnul (kb. 25 perc), kivéve ismét megspricceljük vízzel, rácson kihűtjük.

DSC_4761s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

zsemle graham liszt