2015. máj 19.

Morzsasüti eperrel, rebarbarával - az egyik kedvencem

írta: Hajós Ágnes
Morzsasüti eperrel, rebarbarával - az egyik kedvencem

Gyors, sült epres édesség, míg ebédelsz, pont elkészül!

Alapvetően nem szeretem a desszerteket, de van, amivel kivételt teszek. Ezek az olyan édességek, amiben valamilyen formában sült gyümölcs van.

Mikor Zotyával voltam terhes, rendesen édesszájú lettem, akkor kaptam egy igazi angol klasszikus édesség, az almás morzsasüti receptjét. Az a lényege, hogy lisztet vajjal, cukorral és zabpehellyel kell elmorzsolni és ropogósra sütni félkemény almakompót tetején. Abban az időben az összes fellelhető gyümölccsel kipróbáltam, de a legszuperebb eperrel volt.

Nemrég vendégül láttam anyukámékat és elfelejtettem a desszertet... Mielőtt nekiláttunk az ebédnek, öt perc alatt összeállítottam a morzsasütit és mire a főétel végére értünk, kész is lett :)

 

Epres-rebarbarás morzsasüti

 DSC_0775s

Hozzávalók 4 főre:

60 dkg eper

3 nagy szál rebarbara

Folyékony édesítő, vagy

10 tk cukor

20 dkg zabpehely

10 dkg vaj

15 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt

 

Az eperből pár szép darabot félreteszünk, a többit nagyobb darabokra vágjuk. A rebarbarát meghámozzuk, vékony szeletekre vágjuk. Összekeverjük, megcsepegtetjük édesítővel, vagy megszórjuk cukorral. Négy hőálló tálkában elosztjuk.

A vajat felolvasztjuk, összekeverjük a zabpehellyel, a liszttel és az édesítővel vagy cukorral. Ezt is elosztjuk a gyümölcsök tetején, majd 200 fokos sütőbe toljuk. 20-30 perc alatt készre sütjük (akkor jó, ha a teteje itt-ott megbarnul).

DSC_0771s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

eper vaj cukor zabpehely