2015. máj 31.

Különleges gomba keleties stílusban

írta: Hajós Ágnes
Különleges gomba keleties stílusban

Megismerkedtem a sárga gévagombával, nézd meg, mi sült ki belőle!

Nemrég a piacon összefutottam ezzel a szépséges sárga gombával. Ha jól emlékszem, Jamie Oliver főzött már valamit vele, azt hiszem, bélszínnel párosította.

Az árustól meg szoktam kérdezni, hogy mit érdemes készíteni, de a válasz legtöbbször az, hogy levest, rántott gombát meg pörköltet. Kösz...

Mindegy, végül is a bundás verziónál maradtam, csak belecsempésztem nagy kedvencemet, az osztrigaszószt meg némi szójaszószt. Ezeket nagyon szeretem, egyik-másik multiban lehet időnként kapni kifejezetten alacsony áron és évekig használható.

 

Gévagomba keleties bundában

 DSC_0615s

Hozzávalók 4 főre:

Fél kg sárga gévagomba, ha lehet, a fodros részei (a szárárból kitűnő krémleves készülhet, recept később)

2 tojás

3 ek szójaszósz

1 ek osztrigaszósz

Só,

2 tk rózsabors

Liszt a tésztához

Bő olaj a sütéshez

 

A gombát megtisztítjuk, féltenyérnyi darabokra vágjuk. A tojást simára keverjük a szószokkal, a mozsárban megtört rózsaborssal és 1 tk sóval. Hozzáadunk 20 dkg lisztet és annyi vizet, hogy sűrű palacsintatésztát kapjunk. A gombákat először lisztbe forgatjuk, majd megmártjuk a sűrű masszában. Közepesen forró olajban drappszínűre sütjük.

Lecsepegtetjük, curry-vel ízesített tartármártással és friss salátával tálaljuk.

DSC_0613s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

gomba