2015. jún 02.

Miso leves a mi szánk íze szerint

írta: Hajós Ágnes
Miso leves a mi szánk íze szerint

A távol-keleti klasszikus néhány magyar alapanyaggal

Nemrég szerencsém volt részt venni egy elsőosztályú japán-koreai vacsorán (itt egy képriport róla). Megpróbáltunk szinte mindent megkóstolni az érlelt marhától elkezdve a tengeri herkentyűkön keresztül a sült tésztáig.

A tesóm rendelt egy miso (miszó) levest is, nagy levesrajongóként rögtön rákattantam, másnap mentem is az egzotikus cuccokat árusító üzletbe miso pasztáért. Erről az egyről biztosan tudtam, hogy kell bele, sőt, Gordon Ramsay más ételhez is használta, úgyhogy mindenképpen be akartam szerezni.

Utánanéztem, hogy az eredeti miso leves miből készül, de őszintén szólva az én verzióm és az étteremben fogyasztott leves íze között nem nagyon találtam különbséget. Persze én nem vagyok japán...

 

Miso leves kis magyar beütéssel, gazdagon

 DSC_0096s

Hozzávalók 4 főre:

4 ek miso paszta

1 l húsleves

5 nagy szál újhagyma

15 dkg tofu

10 dkg soba tészta vagy spagetti

1 -2 chili

3 tojás

1 nagy jégcsapretek harmada

10 dkg csiperke

3 ek szójaszósz

2 ek mogyoróolaj

1 ek olaj

 

A tésztát al dentére (ne legyen teljesen puha, nagyon kicsit roppanjon, ha elharapjuk) főzzük. Leszűrjük, leöblítjük hideg vízzel, egy kis olajjal összeforgatjuk, lefedve félretesszük.

Az újhagymát felvágjuk, de nem karikákra, hanem átlósan, hogy szebb legyen. A tofut és a retket centis kockákra vágjuk, a chilit felkarikázzuk. A gombát kisebb falatnyi darabokra vágjuk, a tönkje is maradhat.

Egy lábasban (vagy wokban) nagy lángon, a mogyoróolajon kevergetve megpirítjuk a tofut, retket, az újhagyma 2/3-át, gombát és ízlés szerint chilit. Pár darab mindenképpen kell bele az íze miatt, ha előtte eltávolítjuk a magokat, nem lesz csípős.

Felöntjük a levessel, hozzáadjuk a szójaszószt és felforraljuk. 10 percig főzzük, végül takarékra vesszük és elkeverjük benne a misopasztát. Ezt már ne főzzük. A tojásokat felverjük, óvatosan szintén a levesbe keverjük. Kóstoljuk meg, ha kell, még sózzuk, de nem valószínű, hogy szükség lesz rá.

Tálaláskor ízlés szerint szedünk a tésztából, rámerjük a levest, majd a maradék újhagymával és chilivel díszítjük.

DSC_0093s

DSC_0097s

 

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

leves gomba chili újhagyma miso