2015. jún 10.

Rakott kel, ahogy én készítem

írta: Hajós Ágnes
Rakott kel, ahogy én készítem

A legkedveltebb rakott étel (persze a krumpli után) :)

Kevés olyan embert ismerek, aki ne szeretné a rakott kelt. Mondjuk én pont nem, de ennek az az oka, hogy a káposztával készült ételeket kamaszkoromban nem szerettem, és mindenki azon igyekezett, hogy megkedveltesse velem. Szóval sűrűn volt asztalon, én meg már csak azért sem voltam hajlandó megenni... :)

De mivel viszonylag egészséges és a finnyás nagyobbik fiam ezt kivételesen szereti, felvettem a repertoárba. Így:

Rakott kel

DSC_1579s 

Hozzávalók 4 főre:

1 kisebb fej kelkáposzta

Fél kg darált hús

10 dkg rizs megfőzve (szárazon 10 dkg)

1 fej hagyma

1 ek olaj

Só, bors

2-3 dl tejföl

Só, bors, majoranna, ízlés szerint más fűszer

20 dkg füstölt sajt

Kevés vaj a kenéshez

 

A káposztát leveleire szedjük, a vastag erét kivágjuk. Forró sós vízben 3 percig előfőzzük. Leszűrjük, félretesszük. A rizst összekeverjük 10 dkg reszelt sajttal. Az apróra vágott hagymát az olajon sárgára pirítjuk, hozzáadjuk a darált húst, sózzuk, borsozzuk. 10 percig közepes lángon kevergetjük.

Egy tűzálló, 25x35 cm-es tálat kivajazunk. Beleterítünk egy sor káposztalevelet, erre jöhet egy sor darált hús, majd egy sor rizs. Erre ismét káposzta, majd hús, rizs, végül káposztával fedjük be.

A tejfölt keverjük össze némi sóval, borssal, esetleg majoránnával vagy amit szeretünk. A káposzta tetejére simítjuk, megszórjuk a maradék lereszelt sajttal. 200 fokos sütőben kb. fél órát sütjük. Akkor jó, ha a tejföl összesűrűsödik, a sajt pedig megpirul.

Szeletelve tálaljuk.

DSC_1578s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

sajt tejföl füstölt sajt darált hús kelkáposzta