2015. jún 21.

Borsópörkölt nokedlivel, filléres és laktató

írta: Hajós Ágnes
Borsópörkölt nokedlivel, filléres és laktató

Hóvégi olcsó étel zöld- és csicseriborsóval

 Már régóta szemeztem a neten éppen népszerű borsópörkölttel. Egyszerű is, a borsót mindenki szereti, sőt a frissen fejtett zöldborsónál nincs is ilyenkor jobb!

Mivel egy kicsit variálni akartam rajta, fele mennyiségben csicseriborsót tettem bele, de ha épp nincs otthon, elhagyható.

 

Borsópörkölt nokedlivel

 DSC_3475s

Hozzávalók 4 főre:

40 dkg (friss) borsó

40 dkg főtt csicseriborsó

1 nagy hagyma

1 ek (kacsa)zsír

2 ek pirospaprika

1 ek darált paprika

Só, bors

 

20 dkg liszt

2 tojás

1 ek zsír

 

Tejföl

 

A lisztet elkeverjük a sóval, tojásokkal és annyi vízzel, hogy galuskatésztát kapjunk. Lobogó sós vízbe szaggatjuk, mikor feljönnek a víz színére, leszűrjük, hideg vízzel átöblítjük. Megforgatjuk a langyos zsírban, félretesszük.

A hagymát apróra vágjuk, megfonnyasztjuk a zsíron. Felöntjük kevés vízzel és többször elforralva szinte krémesre főzzük. Végül megszórjuk a paprikával, hozzáadjuk a zöldborsót, felöntjük annyi vízzel, amennyi ellepi. Beletesszük a paprikakrémet is. Felforraljuk, nagy lángon öt percig főzzük, ekkor hozzáadjuk a csicseriborsót is. Két perc után mehet hozzá a kész nokedli, ismét két kevergetve főzés után lezárjuk a lángot, lefedjük.

Azonnal fogyaszthatjuk, de én másnap is imádtam.

Tejföllel és petrezselyemmel tálaljuk, de a szószba is keverhetjük.

 DSC_3481s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

borsó csicseriborsó nokedli