2015. júl 18.

Jéghideg meggyleves csokival

írta: Hajós Ágnes
Jéghideg meggyleves csokival

Tökéletes gyümölcsleves étcsokoládéval

A csoki és meggy kombinációval nem lehet mellélőni. Még régebben egy barátnőm blogján találtam egy csokis meggyleves receptet itt, már akkor nagyon megtetszett.

El is készítettem, az íze annyira finom lett, hogy még én is betegre ettem magam belőle, pedig nem szeretem az édességet :)

Csokis meggyleves

DSC_2920s 

Hozzávalók:

1kg meggy (magozott)

Negyed citrom héja egészben levágva fehér rész nélkül

1 tk fahéj

Fél tk őrölt szegfűszeg

1 vaníliarúd

15 dkg étcsoki + a díszítéshez

Ízlés szerint cukor

1 csipet cayenne-bors

Tejszínhab a tálaláshoz

 

A meggyet feltesszük főni a citromhéjjal, fahéjjal, szegfűszeggel, a vaníliarúd kikapart belsejével és annyi cukorral, amennyire édesre szeretnénk. Két percig forraljuk, majd a meggy felét alaposan összeturmixoljuk. Egy szitán keresztül a levesbe passzírozzuk, beletesszük a cayenne-borsot. Ha gyerekeknek készül, akkor is mehet bele, nem lesz csípős, csak a csoki ízét fogja kihangsúlyozni. Még pár percig forraljuk, majd elzárjuk a gázt. Megkóstoljuk, ha kell, még édesítjük. Mikor már nem tűzforró, belekeverjük a lereszelt csokit, kevergetjük, míg elolvad.

Kihűtjük, tejszínhabbal és csokiforgácsokkal díszítve tálaljuk.

DSC_2928s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért! 

Szólj hozzá

meggy tejszín étcsoki