2015. júl 29.

Levest grillezni? Lehetséges!

írta: Hajós Ágnes
Levest grillezni? Lehetséges!

 Tárkonyos-zöldséges leves faszénen

Nemrég, a sokat emlegetett grill-receptversenyen a kiírásban viccesen megjegyezték, hogy bármilyen pályaművet szívesen fogadnak, legyen az akár desszert vagy leves.

Először megmosolyogtam a felvetést, aztán sütöttem egy desszertet, majd elkezdtem gondolkozni a levesen. Felrémlett előttem egy kép, miszerint a konzerveket simán lehet szabad tűzön melegíteni, és a meleg csirkeleves milyen jól is tud esni egy hűvösebb napon...

Mivel szokás szerint volt néhány adag húslé a fagyasztóban, előkaptam, megsütöttem a húsokat-zöldségeket és egy kis furfanggal ízletes, füstös aromájú levest varázsoltam :)

Grillezett tárkonyos-tejszínes csirkeleves sült zöldségekkel

 DSC_4526s

Hozzávalók 4 főre:

2 kisebb csirkemell

10 dkg kisfejű gomba

1 nagy répa

1 nagyobb krumpli

2 kápia paprika

1-1 vörös- és lilahagyma

1 l csirkealaplé

1,5 dl tejszín

Kb. fél citrom leve

2 kk tárkony

Só, bors

 

A páchoz:

2 ek-nyi vegyes zöldfűszer (bazsalikom, oregánó, zsálya, petrezselyem, stb.)

Só, bors

1,5 dl olaj

 

A páchoz valókat összekeverjük. A csirkemelleket pár órára benne hagyjuk, addig a zöldségeket megtisztítjuk, a gombák kivételével 1 cm vastagra szeljük.

A húst közepesen forró parázson sütjük, először a bőrös felét, majd ha a fele megsült, megfordítjuk. Közben a zöldségeket is megkenjük a zöldfűszeres olajjal, megsütjük, falatnyi darabokra vágjuk, melegen tartjuk. A levest egy lábasban vagy nagyobb konzervdobozban felmelegítjük, hozzáadjuk a tárkonyt. Hozzáöntjük a tejszínt, citromlével savanyítjuk ízlés szerint.

Mikor minden alapanyag elkészült, a húst is kisebb darabokra vágjuk. Mindenkinek szedünk ízlés szerint, majd rámerjük a forró levest.

DSC_4528s 

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért!

Szólj hozzá

répa gomba paprika húsleves tárkony