2015. aug 06.

Görög cukkinis tojáslepény

írta: Hajós Ágnes
Görög cukkinis tojáslepény

Avga Me Kolokithakia, omlett rengeteg cukkinivel

Ehhez az ételhez nem tudok nagy történetet írni, nézelődtem külföldi oldalakon és nagyon megtetszett (itt találtam).

Mikor elkészítettem, megtudtam, hogy még finom is :)

A kép ismét kicsit csalóka, én csak két személyre készítettem el, szóval dupla ilyen magas lesz.

 

Avga Me Kolokithakia – Görög cukkinis tojás

 DSC_0779s

Hozzávalók 4 főre:

1 kg cukkini

10 dkg vaj

8 tojás

Só, bors,

Fél-fél csokor aprított petrezselyem és kapor

5 dkg reszelt sajt

 

A cukkinit vékonyra szeljük, egy 25x25-ös tűzálló tálban elrendezzük. Leöntjük az olvasztott vajjal, megszórjuk kevés sóval és borssal. Lefedve 180 fokos sütőbe toljuk fél órára.

Addig felverjük a tojást egy csipet sóval. Mikor kész a cukkini, a sütőből kivéve eltávolítjuk a fóliát, ráöntjük a tojást. Megszórjuk a zöldfűszerek ¾-ével, majd a reszelt sajttal. Visszatoljuk a sütőbe, amíg a tojás megsül (középen nem baj, ha nem teljesen szilárd).

Szeletelve tálaljuk, a végén még a maradék fűszerekkel is meghintjük.

DSC_0781s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért! 

Szólj hozzá

tojás cukkini vaj petrezselyem