2015. aug 11.

Zöldséges, húsgombócos tészta tejszínnel

írta: Hajós Ágnes
Zöldséges, húsgombócos tészta tejszínnel

Pagodakarfiol, kolbász, ricotta, szélesmetélt - egy serpenyőben

Nemrég kis városomban hozzájutottam némi pagodakarfiolhoz, otthon két perc alatt rózsáira szedtem, a felét bevágtam a fagyasztóba későbbi felhasználásra. Vettem sütni való kolbászt (én a paprika nélküli fajtát szeretem), így az ízesítést is megúsztam.

A többi művelethez pedig elég volt egy kis lábas meg egy serpenyő, így a gyors elkészítés mellett a mosogatásra szánt időt is sikerült minimalizálni :)

Ricottás tészta pirított pagodakarfiollal és kolbásszal

 DSC_3706s

Hozzávalók 4 főre:

20 dkg tagliatelle (szélesmetélt)

2 dl tejszín

15 dkg ricotta

Só, bors

30 dkg nem paprikás, sütni való kolbász

1 kis fej pagodakarfiol

Kevés semleges ízű olaj

1 kk szódabikarbóna

 

A szélesmetéltet kifőzzük, hideg vízzel leöblítjük, 1 ek olajjal átforgatjuk. Lefedve félretesszük.

A karfiolt nem túl kicsi rózsákra szedjük, lobogó, szódabikarbónás vízben 5 percig főzzük. Leszűrjük és pár percre jéghideg vízbe tesszük, így megmarad a szép színe.

A kolbászhúst kivesszük a bélből, kis golyókat formázunk belőle. Egy serpenyőbe öntünk 2 ek olajat, időnként megforgatva megpirítjuk rajta a gombócokat, félretesszük. Ugyanebbe a serpenyőbe dobjuk a féli puha karfiolt, rázogatva ezt is megpirítjuk, szintén félretesszük.

Ugyanide beleöntjük a tejszínt és beletesszük a ricottát, alacsony lángon felolvasztjuk és besűrítjük. mikor elérte a mártásállagot, szükség szerint sózzuk és borsozzuk.

Fogyasztás előtt a mártást visszamelegítjük, beleforgatjuk a tésztát, hogy a szószt kicsit magába szívja. Pár darab híján hozzáforgatjuk a karfiolt és a kolbászgombócokat, tálaláskor ezekkel „díszítjük”.

 DSC_3708s

Ezt én ettem :)

DSC_3710s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért! 

Szólj hozzá

tejszín tészta ricotta kolbász karfiol