2015. sze 01.

Kolbászos-tökmagos vendégváró 45 perc alatt

írta: Hajós Ágnes
Kolbászos-tökmagos vendégváró 45 perc alatt

Váratlanul betoppanó vendégeknek, 10 perc munka és mehet sülni

Még nagyon régen kerestem valami gyorsan elkészülő nassolnivaló-receptet, mert kivételesen nem volt otthon leveles tészta.

Akkor akadtam egy alapreceptre, bocs az írótól, mert már nem tudom, hol. Viszont nem is ragaszkodtam a leíráshoz, felturbóztam pár dologgal, kiderült, hogy nagyon jól tettem. Azóta már többször elkészült :)

 

Kolbászos-tökmagos ropogós

 DSC_4709s

Hozzávalók:

15 dkg szobahőmérsékletű vaj + kevés a kenéshez

Fél tk só

1 púpozott tk pirospaprika

2 ek tejföl

Bors

1 tojás

18 dkg reszelt sajt

25 dkg liszt + a nyújtáshoz

0,5 tk sütőpor

8 dkg puha kolbász

Pár maréknyi tökmag a tetejére

 

A kolbászt egy tálban összenyomkodjuk, simára keverjük a vajjal, tejföllel, a tojás sárgájával. Hozzáadjuk a lisztet, sütőport, reszelt sajtot, sót, pár tekerésnyi borsot és pirospaprikát. Alaposan összegyúrjuk, pár mm vastagra nyújtjuk. A tetejét megkenjük a tojás enyhén felvert fehérjével, méretre vágjuk, vajjal nagyon vékonyan kikent tepsibe tesszük.

A tetejüket megszórjuk a tökmaggal, 180 fokos sütőben készre sütjük (20-30 perc).

 DSC_4711s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért! 

Szólj hozzá

tejföl kolbász tökmag