2015. sze 04.

Kóstolás - Központ Bisztró

írta: Hajós Ágnes
Kóstolás - Központ Bisztró

Étteremteszt Tetovált lány módra, gyerekkel

Szeretek éttermeket tesztelni, de mindig van bennem félelem is. Szakmai tapasztalatom miatt ugyanis hajlamos vagyok néha túl kritikusan tekinteni az elém letett ételre, a személyzet munkájára.

De távol álljon tőlem, hogy a rigolyás vendéget játsszam, szeretem élvezni az ízeket és ha körülugrál a pincér, akkor sok mindent hajlandó vagyok elnézni :D

Nemrég kaptam egy meghívást az Újpesten lévő Központ Bisztróba, ismét elhívtam magammal a testvéremet és a feleségét (mint múltkor a Yamato-ba). Ők is szeretnek enni, némileg értenek is hozzá, most a párom nem ért rá, nagyobbik gyerekeinket vittük magunkkal . Részemről nem titkoltan azzal a szándékkal, hogy lemérjem a felszolgálók gyerektűrő képességét, de ezzel semmi probléma nem volt. Mondjuk rájuk sem volt panasz, nőnek, na.

 Érkezés után gyorsan tisztáztuk, ki vezet (péntek este simán találtunk parkolóhelyet a környéken, pozitív), és berendeltük az italokat. Volt házi jegestea, kézműves sör és koktélok, az áruk is rendben volt, a minőségük is. Csaba szerint a sör kifejezetten finom volt, ezt azért hangsúlyozom, mert nekem eddig szinte kivétel nélkül rossz tapasztalataim voltak (most kövezzetek meg). Ráadásul nem is sima, hanem valamilyen barna fajta volt, kétszer is kért belőle.

Leveskínálatukból két fajtát kértünk, a zöld curry-s borjúragulevest és a hideg ribizlilevest citromfüves rebarbara kompóttal. A húsleves kellemesen volt csak csípős, a rizstészta-chips tetszett, pár perc múlva, olvadás után levestésztává lépett elő. Ötletes. Személy szerint kicsit több curry-íz tetszett volna benne, de egyébként teljesen rendben volt.

 DSC_1500s

A gyümölcsleves tökéletes kánikulára, frissítő, gyümölcsdarabokkal, nem émelyítően édes. Ebből sem maradt.

DSC_1499s

Második fogásnak 5-féle főételből és 6-féle burger-ből lehetett választani. Szánom-bánom, hogy nem a marhapofát kértem, de nagyon vágytam valami édes bucis, szaftos, jól megpakolt finomságra... Mint kiderült, nem voltam egyedül. Sikerült 4-féle hambit és egy rántott karajt kérnünk, ez utóbbit burgonyasalátával.

DSC_1506s

Kértünk két köretet is a szendvicsekhez, egyik házi chips volt, a másik steakburgonya, mindkettő cole slaw-val (majonézes káposztasaláta, az én receptem itt). Ez utóbbi kicsit ízetlen volt, viszont a házi chips annál finomabb, tökéletes kiegészítője a szendvicseknek. Nézzük is a hambikat:

Első helyen kell megjegyeznem, hogy ilyen jól elkészített húspogácsával csak ritkán találkoztam. Szaftos, kellemesen fűszeres, a belseje pedig gyönyörűen rózsaszín. Nem száraz és a mérete is pont megfelelő. Tiszta élvezet volt.

Bal oldalt felül az én mexikói burgerem látható. Tartottam tőle, hogy valami kukoricás lesz benne (nincs vele bajom, csak minden mexikói fantázianevű ételbe tesznek és unom), de ehelyett enyhén csípős jalapeno paprikát, avokádó öntet és cheddart találtam benne. Annyira jól esett, hogy "kénytelen" voltam mind megenni, pihegtem is vagy fél órát utána. Merthogy mindegyik burger akkora, hogy kést és villát is adnak mellé, mert lehetetlen nőiesen megenni :)

Bal alul Zolika bacon & cheese burgere látható, ez volt a legegyszerűbb, igazi finnyás gyereknek való mindenki kedvence, nagyon ízlett neki (is).

Jobb alul Bianka cézár burgere szerepel, amiben grillezett csirkemell volt, saláta és cézár öntet. Ja, meg parmezán. Akár diétás is lehetne az összeállítás, ha nem egy óriási zsemlében lett volna :) Aki a névadó salátát szereti, annak ez biztos bejön, szegénykém a feléig bírta, aztán feladta :)

Jobb középen Csaba rántott karaja látható zelleres krumplisalátával, ami sem több, sem kevesebb, mint a neve. Jól el van készítve és akik a biztonságra mennek, megtalálják a számításukat.

Jobb felül pedig Melinda vega burgere látható, de a "vega" név szerintem kifejezetten egyszerű egy ilyen mennyei ételnek. Grillezett kecskesajtot tartalmaz ugyanis, körtét és fügés balzsamecet-krémet. Annyira eltalálták az összeállítást, hogy csak hümmögni tudtunk (jó értelemben). Én mindent megkóstoltam, de ez tetszett a legjobban, pedig szeretem a húst...

Aztán a desszerteket is megkóstoltuk.

DSC_1513s

Én ezt a maracujás mille feuille-t kértem, ami tulajdonképpen réteslapok gyümölcsös-tejszínes krémmel. Könnyű levezető volt a hambik után, azt hittem nem fog menni, de elfogyott :)

DSC_1516s

A másik, amit kértünk, egy kis csokitorta volt sóskaramellás mártással, ez is teljesen rendben volt, főleg a mártást szerettem.

Összességében nagyon kellemes volt az este, úgy léptünk ki az ajtón, hogy "ez egy tök jó hely" :)

A képek az alkonyat miatt nem lettek tökéletesek, de a lényeg látszik :)

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért! 

Szólj hozzá

étteremajánló