2015. sze 06.

Pirított hagyma készítése otthon, ezt se vedd boltban!

írta: Hajós Ágnes
Pirított hagyma készítése otthon, ezt se vedd boltban!

 Hot doghoz, krémlevesekhez vagy amihez csak szeretnéd

Nemrég kisebb szívinfarktust kaptam, mikor az egyik főzős csoportban egy hasonló párbeszédrészletet olvastam:

-....és pirított hagymát szórtam rá.

- És hogy készítetted?

- Á, nem vagyok én olyan ügyes, az ...-ban vettem.

A első gondolatom az volt, hogy: ...????? Na ne már, hogy a ropogós, pirított hagyma, szebb nevén a lyoni hagyma akkora ördöngösség legyen, hogy egy átlagos háziasszonynak nehezére essen elkészíteni.

De nem akarok nagyképűnek tűnni, aki azt gondolja, hogy valami különleges fortélya van, azt most megnyugtathatom: csak pár tök egyszerű dolgot kell betartani és kész is a saját készítésű, több hétig elálló, édeskés-ropogós hagyma.

Pirított hagyma

 DSC_1586s

Hozzávalók:

Hagyma

Liszt

Bő olaj

 

A hagymát meghámozzuk, félbevágjuk, kb. 3 mm-esre szeleteljük. Rászórunk pár ek lisztet, annyit, hogy ha alaposan összeforgatjuk, mindenhol érje. Az olajat közepes lángon felforrósítjuk, olyan meleg legyen, mintha rántott húst szeretnénk készíteni. Beleteszünk egy marék hagymát, de egyszerre ne sokat, mert kifut az olaj. Világosbarnára sütjük, közben párszor keverünk rajta a szűrőkanállal. Ha sötétebb lesz, megkeseredik. Szűrőkanállal papírtörlőre szedjük, majd pár perc múlva egy másik tisztára, teljesen kihűtjük és leszárítjuk. Így járunk el az egész adaggal, amíg elfogy.

Ha szeretnénk, a nagyobb darabokat kézzel összetörjük. Rövidtávon szabad levegőn vagy papírral kibélelt dobozban tároljuk.

Két hétig simán eláll, ha megéri…

 DSC_1584s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért! 

 

Szólj hozzá

hagyma