2015. sze 18.

Jalousie, a puccos nevű töltött tészta

írta: Hajós Ágnes
Jalousie, a puccos nevű töltött tészta

Leveles tészta maradék sült hússal vagy amivel szeretnétek

Ismét sikerült találnom egy kifejezetten előkelőnek tűnő, francia hangzású (biztos nem az), mutatós ételt. Jalousie (dzsaluszi) a neve, és míg utána nem néztem, azt hittem, valami általam nem ismert klasszikus komoly recepttel.

De nem az. Angol nyelvű leírásokat találtam, aminek a közös része az volt, hogy a tölteléket ropogós leveles tészta kéreg ölelte körbe. Általában édes sütemények, de találtam pár húsos pitét is.

Magyar nyelven itt láttam egy nagyszerű ötletet, mikor a maradék sült húst szerettem volna felhasználni. Aztán megnéztem, mi van a hűtőben, és ez lett belőle :)

 

Jalousie

 DSC_0715s

Hozzávalók:

50 dkg leveles tészta

30 dkg maradék sült hús

2 kis szál újhagyma a zöldjével együtt

2 tojás

Kb. 1,5 dl habtejszín

5 dkg vaj

1 csokor petrezselyem

10 dkg feta

1 csokor zsenge kapor

Só, bors

 

A vajat egy lábasban felolvasztjuk, enyhén megpirítjuk rajta a karikákra vágott újhagymát, majd hozzáadjuk, átforgatjuk az apró darabokra tépkedett húst. Langyosra hűtjük, egy tálban elkeverjük a felaprított zöldfűszerekkel, összetört fetával és egy tojással. Annyi tejszínt keverünk hozzá, hogy jól formázható, de nem folyós masszát kapjunk (ha mégis ilyenre sikerülne, pár ek zsemlemorzsával segítsünk rajta).

A leveles tésztát, ha mélyhűtött, 4-5 mm vastag téglalapra nyújtjuk. Hosszában a közepére halmozzuk a masszát, a két hosszabb szélét egymás tükörképekét ferdén bevágjuk.

DSC_0710s

Először a két végét, majd a bevágott részeket copfszerűen behajtogatjuk.

DSC_0711s

A sütőt 180 fokra előmelegítjük, a húsos pitét a maradék, felvert tojással megkenjük, aranybarnára sütjük.

DSC_0713s

Kihűlve vagy langyosan szeleteljük, (én kukorica) salátával fogyasztjuk.

DSC_0725s

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért! 

Szólj hozzá

sertés kapor feta petrezselyem leveles tészta