2015. okt 20.

A tökéletes sült gesztenye

írta: Hajós Ágnes
A tökéletes sült gesztenye

Gesztenyesütés lépésről-lépésre

DSC_2126s

Mindig eszembe jut a gyerekkorom, mikor telente még lehetett az utcán sült gesztenyét kapni. Már akkor is aranyárban volt, de egyszerűen nem tudtam ellenállni neki, az összes zsebpénzemet ráköltöttem.

Aztán mikor a párommal egy fedél alá költöztünk, megkérdezte, hogy nem sütnék-e gesztenyét. Én meg szégyenszemre csak lapultam, hogy én olyat nem tudok... Az első évben ő készítette inkább kisebb, mint nagyobb sikerrel :)

Pár évig aztán szóba sem került, aztán idén úgy gondoltam, ez sem foghat ki rajtam, rengeteg embernek simán megy, nekem is fog! A neten ezerféle biztos módszer kering, ember legyen a talpán, aki ezeken eligazodik. De büszkén jelentem, az idei harmadik próbálkozásra végre tökéletes eredményt produkáltam: egyszerű leszedni a héját és nem száraz!

DSC_2131s

Tehát a tuti módszer:

 

Gesztenyét általában reggel szoktam venni a piacon. Veszem a fáradságot és darabonként kiválogatom a nagyobbakat, hibátlanokat, ha lehet, minél fényesebb legyen.

Otthon rögtön vízbe áztatom.

Este a sütőt előmelegítem 180 fokra. Közben a gesztenyéket először a domború oldalán vágom be egy nagyon éles, (én recés) késsel, lehetőleg a vastag héj alatt levő vékonyabbat is át kell vágni, úgy könnyebb lesz majd a tisztítás. Aztán erre merőlegesen is bevágom. A másik oldalukra is vágok egy hasonló + jelet, mehetnek a tepsibe. Olyan tepsit használjunk, amit nem sajnálunk, mert ez többé nem lehet rendesen kitisztítani.

Ez után mehet a sütőbe kb. fél órára, jobb sütőknél gyorsabban elkészül (kést beleszúrva kell ellenőrizni).

Én még forrón neki szoktam állni a tisztításnak, közben a fiúk szépen elkapkodják a kész darabokat :)

DSC_2130s 

Ha tetszett ez az írás, csatlakozz hozzám a Facebookon is további receptekért, tippekért, érdekességekért! 

Szólj hozzá

gesztenye